Gå til innhold
Arkivverket

[#62801] Skifte i Kinn, Løkkebøen


Gjest Siren Eldøen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Vet ikke hva skiftet sier. Men jeg har registrert disse barna på Berend Person (Bertel PEdersen) og Malene Andersdatter: Maria Oline, født 1768 Berthe, født 1769 Inger Marta, 1772-1812 Ole, født 1775, død tidlig Ole, født 1776 Nille Maria, født 1779 Berthe skal ha blitt gift med Ole Eriksen fra Endestad mens Inger Marta ble gift med min tipptippoldefar Morten Simonsen Agledal, i hans første ekteskap. Dermed kom min familie til Løkkebø.Vennlig hilsen Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Bertel Pedersen Løkkebøen Brandsøy 16a 70 1807-1814. 15. juni 1808. Enken er ikke navngitt, men hadde Ole Andersen Indestad som lagverge. Barn Berthe, gift, Inger, gift, og Berthe Agnethe, 26 år.Malene Andersdtr Løkkebøen Brandsøy 16b 405 1814-1821. Dato 28. aug. 1817, barn: 1) Berthe Berentsdatter, g.m. husmann Ole Erichsen Løchebøe, 2) Inger Berentsdatter, død, etterlatt seg barna Ole Mortensen, 15, Abelou Mortensdtr, 17, og Malene Mortensdatter, 10. Faren Morten Simonsen Løchebøe var formynder for sønnen og den yngste datteren, 3) Berthe Berentsdatter, g.m. husmann Nils Danielsen Waagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.