Gå til innhold
Arkivverket

[#62811] Ida Johanne Olsen/Pedersen. Født 1888


Gjest Finn Olav Sveinall
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Olav Sveinall

Jeg har et spørsmål som jeg lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med. John Olsen (Svinagel) f.1844-d1892 giftet seg i 1885 for andre gang med Johanne Andreasdatter (Thorsteinsnes) f 1852. Sammen fikk de barnet Ida Johanne Olsen i 1886. De bodde i Kristiansand der John jobbet som ølkjører/kusk. John døde i 1892, og Johanne flyttet da inn med Ole Pedersen. Lenke. Her ser vi at Ida Johanne bruker navnet Pedersen. Hva skjedde med Ida Johanne etter dette? Når døde hun? Jeg har et par løse tråder.. Hun skal ha jobbet på et barnehjem i Oslo. Min bestefar trodde det hadde noe med fengselsmisjonen å gjøre. Samtidig så sier han at hun levde til etter 1947. Etter det lille jeg vet så giftet hun seg ikke. Er det noen som kan hjelpe meg med denne nøtten så blir jeg veldig takknemmelig. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Olav Sveinall

Det jeg vel egentlig lurer på er hvilke kilder det finnes for å finne ut noe om personer i Oslo etter 1900. Jeg har sjekket adressebøker, men det finnes flere Ida Olsen og Ida Pedersen i Oslo, så der ble jeg ikke noe klokere.finno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Heilegger inn lenke til konfirmasjonen Vest-Agder fylke, Kristiansand, Ministerialbok nr. A 19 (1893-1904), Konfirmerte 1903, side 150. Permanent sidelenke: LenkeHer ser vi at hun bruker Olsen som efternavn,ser det er en anm.om utmelding. Hvis hun levde til etter 1947 må hun være mulig å finne i de Kommunal folketellingene på Oslo Byarkiv Ville her satset på adr.bøkene 1947-1948,Ida Olsen og så sett på FT disse årene De komm.tell.er tilgjengelige t.o.m.1948 Tror ikke det er så mange kilder å velge i etter 1900 Ligningsprotokoller finnes også,men så var det det med å ha adressen,Tror det ikke er før etter ca 1960 det kan søkes på f.dato/årMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.