Gå til innhold
Arkivverket

[#62821] Kirkebøker for Hadsel


Gjest Geir Bjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

Jeg søker etter døde i Hadsel i Nordland fortrinnsvis etter 1900. Jeg registrerer at siste tilgjengelige kirkebok med oppføring av døde stopper i 1908, jfr. scannet kirkebok for Hadsel nr. 888C06 1891-1908. Så er det et opphold i kirkebøkene fram til 1913, men jeg kan altså ikke finne noen oppføringer av døde i Hadsel etter 1908. Hvor finner oversikt over døde personer i Hadsel etter 1908?Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kirkebøkene skal etter gjeldende regelverk avleveres til Arkivverket 80 år etter SISTE innførsel.En kirkebok påbegynt i 1908 kan selvsagt lett være brukt til etter 1930, og fortsatt være under 80 år gammel, regnet fra siste innførsel.Spørsmålet bør rettes til prestekontoret i Hadsel.Dødsfallene er ellers å finne i skifterettens dødsfallsmeldinger, og i lensmennenes dødsfallsprotokoller. Begge disse bør være avlevert til Statsarkivet i Trondheim opp til 1970-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.