Gå til innhold
Arkivverket

[#62822] Kirkebøker for Hadsel i Nordland


Gjest Geir Bjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

Søker etter avdøde personer i Hadsel fortrinnsvis etter 1900. Jeg registrerer at siste kirkebok for Hadsel som inneholder oversikt over døde og gravlagte personer er nr. 888C06 1891-1908. Så ser det ut som om det er et opphold i de scannede kirkebøkene fram til 1913, uvisst av hvilken grunn, men herfra og videre opp mot våre dager kan jeg slett ikke finne noen oversikt over døde og gravlagte personer i Hadsel. Er det ikke ført noen lister over avdøde personer i Hadsel etter 1908? I så fall hvor finnes de?Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Alle avleverte kirkebøker fra Hadsel er skannet og lagt ut. Spørsmål om hva som ellers finnes av kirkebøker, bør sogneprestens kontor i Hadsel kunne gi svar på.Jeg vil tro at rekka av ministerialbøker fortsetter med ei bok påbegynt i 1904. Rekka av klokkerbøker synes å være avlevert fullstendig fram til 1908. Deretter kan det tenkes at klokkeren har ført de forskjellige handlingene i forskjellige bøker - som du har registrert inneholder de yngre klokkerbøkene stort sett bare døpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.