Gå til innhold
Arkivverket

[#62833] Sverige: Hvor ligger Finnsæter og Omo, i Sverige?


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. Oluf Eriksen f 1819 i Finnsæter, Sverige. Husmann i Omo, Sverige. g m Kristine Tollefsdtr f 1828 Hamarøy. Lurer på hvor Finnsæter oh Omo ligger? Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg noe pussig i denne kilden?Foreldrenavn stemmer og her er nevnt Omo , Hamarøy?Om paret kan finnes igjen g. i Hamarøy , så finner du kan hende mer om opphavsted til Oluf Eriksen?Her er barndåp i alle fall: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ta en titt på denne dåpen dåpen , her er nok Elisabeth Maria Nilsdatter, døpt 1861. Hun må være en uægte datter av Christine Tollevsdatter , se folketellingen 1865.. Lenkese 1. dåp øverst v. side i kirkeboka.Hun har vel da giftet seg etter dette med den sveske Oluf Eriksen og fått flere barn i ekteskapet med han.Skal se om jeg finner vielse mellom dåpen til hennes datter Elisabet og før de neste barna med Oluf ble født.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jo, her fant jeg vielsen se kikebok for Hamarøy. Vielse nr. 3 v. side. LenkeOluf Eriksen er opplyst fra Finnsæter i Sverige. Sikker i Jämtland som nevnt av Reidar i innlegg 2.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Gunn og Roger. Tusen takk. Dette var sannelig mye godt stoff og opplysninger. Som fraflyttet Hamarøyværing skal jeg nå undersøke hvor gården Omo i Hamarøy ligger. Finnsæter kan nok ligge i Jæmtland. Igjen tusen takk for hjelpen. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulla Bagge

Det finns ett Finnsäter i Offerdals socken, Jämtland. Jag har letat efter Olof Eriksson född 1818-1820 i födelseboken men inte hittat någon tänkbar kandidat. Tog också en titt i husförhören åren 1814-1824 och 1824-1833 byn Säter sid 39, 41 resp 122. Han kan förstås varit född i en annan socken och senare flyttat till Finnsäter innan han flyttar till Norge.Vet du möjligen vilket år han flyttar till Norge? Det blir kanske lättare att återfinna honom om man vet när man ska börja leta efter utflyttningen. Hälsningar Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Göran Eriksson

I Jämtland finns två orter (steder) med namnet Finnsäter, dels i Alsens sn och dels i Offerdals sn [url="http://sv.wikipedia.org/wiki/Finnsäter>http://sv.wikipedia.org/wiki/Finnsäter. Finnsäter i Alsen är medeltida bygd medan F. i Offerdal är från 1800-talets första hälft.I ministerialböckerna för Jämtland påträffas år 1819 endast sju (7) personer med namnet Olof Eriksson. Av dessa avled två späda och de övriga bosatte sig i hembygden. Emellertid inflyttade från Dalarna en familj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim Unstad

Hei, Per. Åmoa ligger på sørsiden av Kilvatnet. Min mor Edith f.Aasheim fra Sørkil har nevnt stedet som et der det fantes samisk bosetting. Mvh Kim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.