Gå til innhold
Arkivverket

[#62853] Markeng / Rolid i Oppland


Gjest Ronny Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Ronny Folkvord

En av mine forfedre var Henrik Tollefsen Unset fra Toten. Jeg har notert at han ble født rundt 1560. Er det noen som kjenner til linjen videre bakover fra han ?Jeg har notert meg dette fra internett .- Tollef Gunnarson Unset - Gunnar Thorbjørnson Rolid - Torbjørn Tollefson Markeng - Tollef Ellingson Markeng - Elling Tollefson Markeng - Tollef Amundson MarkengHåper noen kan bekrefte at denne linjen er rett, og om noen kjenner til når de levde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evy Valdresstuen

Jeg har også Henrik Tollefsen Unset som en av mine forfedre. Disse har jeg i linjen bakover:Tollef Gunderson Unset, f. 1557 Gunder Torbjørnson Rolid og Markeng, f. 1528, d. 1558 Torbjørn Tollefson Markeng, f. før 1500 Tollef Ellingson, f. før 1400, d. etter 1436 Elling Tollefson Markeng, f. 1392, d. 1413 Tollef Amundson Rolid og Markeng, f. 1376, d. 1392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det eneste som er helt sikkert er at Henrik Tollefsen Unsets foreldre het Tollef og Berthe. Det er trolig at de hadde forbindelse til Markeng, men forbindelsen er i hvert fall for usikker til at jeg ønsker å sette opp mer for egen del.Se TOTN 1978 s. 349ff og Tidsskrift for Vestoppland slektshistorielag nr. 1/93 s. 54ff og spesielt s. 60.Om Henrik Tollefsen Unset, se Vestoppland Slektshistorielags Tidsskrift (tidl. Tidsskrift for Vestoppland slektshistorielag) nr. 3/1992, nr. 2/2004 og nr. 3/2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.