Gå til innhold
Arkivverket

[#62856] Tomine Petra Brynhildsdotter, født 17.4.1863 i Idd gift i Oslo


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Tomine Petra var en yngre søster til min oldemor Karen Bolette, født i 1842 i Idd. Det ble fortalt at Tomine Petra ble godt gift i Kristiaaia med Hans Edvin Andersen og at de fikk sønnen Rolf Andersen, født i 1897, som ble ambassadør. Jeg har funnet Petra Andersen, som død den 8.6.1950 og begravet på Vestre Gravlund under kirkekrets Fagerborg i Gravsøk, men ikke mannen. Jeg søker hjelp til å finne data om mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Jeg legger inn ytterligere info:Jeg har også funnet følgende personer på Vestre gravlund som kan ha vært barna til Petra og Hans Edvin Andersen:ID 722784 Rolf Andersen, f.25.07.1897, d.25.07.1980 Id 722785 Sigurd Andersen,f.15.08,1895, d.11.07.1983 Id 722786 Randi Andersen, f.12.09.1907, d.08.06.1950Petra Andersens Id er 722787 på Vestre Gravlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Hvis dette er familien så må de ha flyttet til Oslo etter 1911.Sønn Rolf er konf i Ingedal 1911 LenkeDa bør det være mulig å følge de i adressebøker og kommunale FT i Oslo Byarkiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Takk for innlegg.Du har funnet rett familie! Jeg har søkt en del i Skjeberg og funnet konfirmasjon også for Astrid og Sigurd. Jeg har ikke funnet konfirmasjonen til Kaspara, som ble født den 2.5.1900 så det kan tyde på at de flyttet til Oslo før 1914.Astrid ble født i Skee og Sigurd i Krogstrand i Sverige(Nordre Bohuslen) Det er mulig at Kaspara også ble født i Sverige for jeg ha ikke funnet fødsel i Skjeberg. Vigselen har jeg ikke funnet i Idd etter et raskt søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Hei. Tomine Petra var søster til min manns mormor, Anna Elise Brynhildsdatter. Hans Edvind døde 2. juli 1926, men vi vet ikke hvor han er gravlagt. Han var født 15. juni 1847 og var stenhuggerformann. Hilsen Gunvor S. og Knut Brække

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Hei til Gunvor Sæther Brekke!Derson din manss mormor var født den 7. april i 1866 i Idd/Enningdalen på Sagjordet, så var hun også søster til min oldemor, Karen Bolette Brynhildsdatter, født den 19. april i 1842.Jeg sitter på opplysninger om at Hans Edvin Andersen, ble født på Liholtkasa den 16.8.1857. Det stemmer ikke med dataene som du har oppgitt. Har du noe mere kjennskap til Tomine Petra og hans Edvin andersens tid i Oslo? Sønnen Rolf Andersen ble ambassadør som jeg har skrevet og hans sønn har til ganske nylig vært hoffsejf ved det Kongelige Slott?Jeg har også gjort en go del registreringer omrking min oldemor og oldefars etterkommere og også forfedre i idd og Sverige.Jeg er interessert i å fylle på med mer informasjon og håper vi kan støtte hverandre? Mye tyder på at Hans Edvin døde i Oslo, men jeg har kun funnet gravnotater på Vestre Gravlund på Petra Andersen og hennes sønner, Sigurd og Rolf. Kjenner du til hvor(Menigheten) hans Edvin døde?Vi kan gjerne benytte dette fora til videre utveksling av informasjon, men dersom du ønsker så kan du også skrive til min emailadresse hp-en@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.