Gå til innhold
Arkivverket

[#62867] Familien Mühlenphort i Bud (frå Kristiansund/Fosna)


Gjest Erling O. Hagerup
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling O. Hagerup

Eg takkar alle som har engasjert seg i dette tema. Etter det som til no har kome fram, trur eg at det er grunnlag for slik oppsummering:A. Johan Mühlenphort ”i Bud”, død 1800.Kven som var foreldra hans, er uvisst.Etter kyrkjeboka var han 73 år då han døydde. Dette tilseier at han kan ha vore fødd ca 1727.Johan gifta seg første gong med Martha Malena Lund (ca 1734-1785), dotter av Johan Peter Jacobsen Lund og Anne Gjedde. Johan og Martha Malena hadde ei dotter døypt 1.11.1764 i Bud. Eg går difor ut frå at dei gifta seg seinast 1764. I dette ekteskapet har eg noter 5 born (av desse er 4 nemnt i skifta 15.06.1787, sjå innlegg 24, og 28.06.1786, sjå innlegg 26):1. Ane Giædde (skrive slik i kyrkjeboka ved dåpen), f. 1764, døypt 01.11.1764 i Bud kyrkje.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16071&idx_id=16071&uid=ny&idx_side=-137>LenkeAne gifta seg 23.05.1786 med Emanuel Fredrik Rose (ca 1750-1805) i Bud kyrkje. Eg har notert 8 born i dette ekteskap. Sju av borna var døypte i Haram. Familien (med 4 av borna) er i 1801 på ”Kierstad Præstegaard” i Haram. I folketeljinga er det m.a. opplyst at Emanuel var ” Uheldig handelsmand ernærer sig af fiskerie”.LenkeKort tid etter må familien ha flytta til Bud. Ane og Emanuel hadde ei dotter, Rise Birgita, som var døypt i Bud kyrkje 12.02.1804.LenkeEmanuel døydde i Bud i 1805 – ”jordet i Boe Kirkeg.” 28.10.1805, 55 år gammal. (I kyrkjeboka er namnet skrive slik: ”Friderich Emanuel Rose”. Eg legg til grunn at dette ikkje kan vere nokon annan enn ektemannen til Ane Giæde.)Lenke2. Golla Andrea, f. 1766, døypt 20.8.1766 i Bud kyrkje.LenkeGolla Andrea må vere død før 15.06.1785. Ho er ikkje nemnt på skiftet etter mora, Martha Malena.3. Hanne Sophia, f. 1770, døypt 13.03.1770 i Bud kyrkje.Lenke4. Marta Magdalena, f. 1772, døypt 10.02.1772 i Bud kyrkje.LenkeHo døydde i desember 1789 i Haram, 17 ¾ år gammal (dødsfall nr. 32 i 1789).Lenke5. Johanna Andrea, f. 1773, døypt 28.08.1773 i Bud kyrkje.LenkeJohanna gifta seg med ”Casserer” Nils Leth (ca. 1763- ) 06.09.1798 i Molde. Etter kongeleg løyve gifta dei seg ”i Huset”.LenkeI 1801 budde dei ”Udpaa Gaden”, nr. 79, i Molde, saman med to søner.LenkeJohan Mühlenphort gifta seg i 1785 med Riese Bergitha Didrichsen (ca 1744-1826), jf innlegg 28.Riese var fødd 1744 i Trondheim, døypt (Vår Frue) 09.07.1744 (foreldre Fredrich Didrichsøn og Sophia Lange).LenkeRiese døydde 09.09.1826 i Bud, 81 ¼ år gammal.LenkeEg har funne berre eitt barn frå ekteskapet mellom mellom Johan og Riese:6. Jacobina Friderika, f. 1787, døypt 28.12.1787 i Bud kyrkje.Lenke B. Christopher Mühlenphort var son av Johan Diderichsen Mühlenphort og Dorothea Jacobsdatter Meckelborg. Han kan ha vore fødd i Kristiansund (Fosna/Lillefosen), og truleg nokre år før 1700, jf innlegg 4. Han døydde kanskje i 1731 (innlegg 33), og kan hende i Bud, jf innlegg 15. Truleg kom han frå Bud der han kan ha vore gjestgjevar(?) då han overtok handelen på Drynesund ca 1723 (”Christopher Mühlenport i Boe” i 1722).Christopher gifta seg første gong med Mille Maria Johansd. Mechelborg, f.16.01.1697, død 1721(?). Eg legg til grunn at dei gifta seg seinast 1720 då dottera Anna Dorothea truleg var fødd (innlegg 19).1. Anna Dorothea (ca 1720-1777), jf innlegg 19, barn nr. 1.Det er ikkje fleire kjente born frå dette ekteskapet mellom Christopher og Mille Maria. (Kan Johan Mühlenphort, død 1800, vere frå dette ekteskapet? I så fall kan han ikkje vere fødd ca 1727, men seinast ca 1721.)Christopher gifta seg på nytt med Sophia Jensdatter Helt. Ho døydde i Bud 1762, 75 år gammal etter kyrkjeboka (innlegg 15). Sophia kan då ha vore fødd ca. 1687. Frå ekteskapet med Sophia hadde Christopher desse 6 borna:2. Mille Maria (ca 1722-1794), jf innlegg19, barn nr 3. 3. Johan, f. 1724 (innlegg 6), død før 27.04.1763 (jf innlegg 24). 4. Ole Iver, f. 1725 (innlegg 6), død før 27.04.1763 (jf innlegg 24). 5. Jens, f. 1726 (innlegg 6), død før 27.04.1763 (jf innlegg 24). 6. Sophia Magdalena, f. 1728 (innlegg 6 og 24). Ho gifta seg først med ” Tolderen Jochum Ernst Ausich” 13.11.1755 i Bud kyrkje.LenkeEtter at Aussig døydde i 1763 gifta ho seg med Fredrik vogt Schjelderup 14.04.1770 i Bud kyrkje.LenkeJf også tema:Lenkeog innlegg nr. 39, 40, 41, 44, 57 og 59 i tema:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling O. Hagerup

I innlegg 53 blei det litt 'feilredigering' av borna til Christopher og Sophia Jensdatter Helt. Eg prøver på nytt i håp om at det blir meir lettlest. Innlegg 53 er etter dette å rekne som uskrive!Eg takkar alle som har engasjert seg i dette tema. Etter det som til no har kome fram, trur eg at det er grunnlag for slik oppsummering:A. Johan Mühlenphort ”i Bud”, død 1800.Kven som var foreldra hans, er uvisst.Etter kyrkjeboka var han 73 år då han døydde. Dette tilseier at han kan ha vore fødd ca 1727.Johan gifta seg første gong med Martha Malena Lund (ca 1734-1785), dotter av Johan Peter Jacobsen Lund og Anne Gjedde. Johan og Martha Malena hadde ei dotter døypt 1.11.1764 i Bud. Eg går difor ut frå at dei gifta seg seinast 1764. I dette ekteskapet har eg noter 5 born (av desse er 4 nemnt i skifta 15.06.1787, sjå innlegg 24, og 28.06.1786, sjå innlegg 26):1. Ane Giædde (skrive slik i kyrkjeboka ved dåpen), f. 1764, døypt 01.11.1764 i Bud kyrkje.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16071&idx_id=16071&uid=ny&idx_side=-137>LenkeAne gifta seg 23.05.1786 med Emanuel Fredrik Rose (ca 1750-1805) i Bud kyrkje. Eg har notert 8 born i dette ekteskap. Sju av borna var døypte i Haram. Familien (med 4 av borna) er i 1801 på ”Kierstad Præstegaard” i Haram. I folketeljinga er det m.a. opplyst at Emanuel var ” Uheldig handelsmand ernærer sig af fiskerie”.LenkeKort tid etter må familien ha flytta til Bud. Ane og Emanuel hadde ei dotter, Rise Birgita, som var døypt i Bud kyrkje 12.02.1804.LenkeEmanuel døydde i Bud i 1805 – ”jordet i Boe Kirkeg.” 28.10.1805, 55 år gammal. (I kyrkjeboka er namnet skrive slik: ”Friderich Emanuel Rose”. Eg legg til grunn at dette ikkje kan vere nokon annan enn ektemannen til Ane Giæde.)Lenke2. Golla Andrea, f. 1766, døypt 20.8.1766 i Bud kyrkje.LenkeGolla Andrea må vere død før 15.06.1785. Ho er ikkje nemnt på skiftet etter mora, Martha Malena.3. Hanne Sophia, f. 1770, døypt 13.03.1770 i Bud kyrkje.Lenke4. Marta Magdalena, f. 1772, døypt 10.02.1772 i Bud kyrkje.LenkeHo døydde i desember 1789 i Haram, 17 ¾ år gammal (dødsfall nr. 32 i 1789).Lenke5. Johanna Andrea, f. 1773, døypt 28.08.1773 i Bud kyrkje.LenkeJohanna gifta seg med ”Casserer” Nils Leth (ca. 1763- ) 06.09.1798 i Molde. Etter kongeleg løyve gifta dei seg ”i Huset”.LenkeI 1801 budde dei ”Udpaa Gaden”, nr. 79, i Molde, saman med to søner.LenkeJohan Mühlenphort gifta seg i 1785 med Riese Bergitha Didrichsen (ca 1744-1826), jf innlegg 28.Riese var fødd 1744 i Trondheim, døypt (Vår Frue) 09.07.1744 (foreldre Fredrich Didrichsøn og Sophia Lange).LenkeRiese døydde 09.09.1826 i Bud, 81 ¼ år gammal.LenkeEg har funne berre eitt barn frå ekteskapet mellom mellom Johan og Riese:6. Jacobina Friderika, f. 1787, døypt 28.12.1787 i Bud kyrkje.Lenke B. Christopher Mühlenphort var son av Johan Diderichsen Mühlenphort og Dorothea Jacobsdatter Meckelborg. Han kan ha vore fødd i Kristiansund (Fosna/Lillefosen), og truleg nokre år før 1700, jf innlegg 4. Han døydde kanskje i 1731 (innlegg 33), og kan hende i Bud, jf innlegg 15. Truleg kom han frå Bud der han kan ha vore gjestgjevar(?) då han overtok handelen på Drynesund ca 1723 (”Christopher Mühlenport i Boe” i 1722).Christopher gifta seg første gong med Mille Maria Johansd. Mechelborg, f.16.01.1697, død 1721(?). Eg legg til grunn at dei gifta seg seinast 1720 då dottera Anna Dorothea truleg var fødd (innlegg 19).1. Anna Dorothea (ca 1720-1777), jf innlegg 19, barn nr. 1.Frå dette ekteskapet er det ikkje fleire kjente born. (Kan Johan Mühlenphort, død 1800, vere frå dette ekteskapet? I så fall kan han ikkje vere fødd ca 1727, men seinast ca 1721.)Christopher gifta seg på nytt med Sophia Jensdatter Helt. Ho døydde i Bud 1762, 75 år gammal etter kyrkjeboka (innlegg 15). Sophia kan då ha vore fødd ca. 1687. Frå ekteskapet med Sophia hadde Christopher desse 6 borna:2. Mille Maria (ca 1722-1794), jf innlegg19, barn nr 3.3. Johan, f. 1724 (innlegg 6), død før 27.04.1763 (jf innlegg 24).4. Ole Iver, f. 1725 (innlegg 6), død før 27.04.1763 (jf innlegg 24).4. Jens, f. 1726 (innlegg 6), død før 27.04.1763 (jf innlegg 24).6. Sophia Magdalena, f. 1728 (innlegg 6 og 24). Ho gifta seg først med ” Tolderen Jochum Ernst Ausich” 13.11.1755 i Bud kyrkje.LenkeEtter at Aussig døydde i 1763 gifta ho seg med Fredrik Vogt Schjelderup 14.04.1770 i Bud kyrkje.LenkeJf også tema:Lenkeog innlegg nr. 39, 40, 41, 44, 57 og 59 i tema:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling O. Hagerup

I innlegg 54 (og 53) er det blitt borte eitt barn frå ekteskapet mellom Christopher og Sophia: (Johan) Christopher (1729-1777), gift med Anna Elisabeth Mechelborg 11. mars 1756 (barn nr. 2 i innlegg 19). Eg går ut frå at dette må vere den 'Christopher' som er nemnt på skiftet etter Sophie Jensdatter Helt 27.4.1763 (jf innlegg 24). Denne (Johan) Christopher kan då vere den yngste (nr. 6) av borna til Christopher og Sophia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(54:) Martha Malena Lund (ca 1734-1785) sin far Johan Peter Lund (c1690-2 Nov 1741) var muligens ikke sønn av sogneprest i Aukra, Jacob Nielssøn Lund (1688-1754) men av dennes far, sogneprest i Snåsa (1686-) Niels Mortensen Lund (1656-1695) og dennes kone Sara Jacobsdatter (1665-1725), gift 7 Feb 1683 i Snåsa, NT.Riktignok har jeg også sett f.året 1722 på Johan Petter, og i så fall må Martha Malena være mye yngre (f. ca. 1746 ?) men det virker lite sannsynlig. I dette tilfelle KAN Johan Petter selvsagt likvel være s. av Jacob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Kleppen

Hei Erling Osvald, det er lenge sia sist vi to såg kvarandre.Det har vore interessant å følgje med på denne tråden. Det er også imponerande å sjå kor mange som har kome med gode innspel når det gjeld denne ætta.Eg må også, slik som du også gjer, seie at eg har reagert på at det på visse nettsider er nytta nokre underlege stadtilknytningar på fleire av dei aktuelle personane her. Eg har mellom anna sett at den gamle handelsstaden Vikja (Wigen, Vigen, Viken)i Bud er blitt til 'Stavika i Bud'. På same vis har personar og hendingar med tilknytning til Vestad i Bud blitt til Vestad på Sekken i Veøy p.gj. Ein må vel tru at desse feila skuldast mangel på lokalkunnskap hos opphavsmannen, både når det gjeld geografi og historie.Det er særleg hos Per Gjendem eg har sett dette, men eg veit jo ikkje om det er han som er opphavet til desse raritetane eller om han har fått dei frå andre. Men like 'ravhakkenes gale' vert det, same kva.Me veit at handelen gjekk føre seg i Vikja, at gjestgjevarverksemda heldt hus i den gamle gildeskålen som stod på Haugen (Houwen, Hauen) oppafor Frisneset, eller på vestenden av Ergan, om ein vil seie det slik. Dette huset har også vore kalla både Riddarsalen og 'Madam Persen-salen'. Dette merkverdige huset vart rive i 1842 og i redusert omfang sett opp som sjøhus i Vikja.Det er meir enn sannsynleg at fleire av dei personane som er nemnt i denne tråden hadde husa sine på det området som vert kalla Kleppen og som ligg tett opp til Vikja, Frisneset og Haugen. Her finst namn som eg kjenner til frå min eigen oppvekst der ute; Sophie-berga (eller Såffi-berja som me seier), Sophiehagen, Millehagen og Ausigneset. Ausigneset er nytta i FT 1865 (feilskreve som Ansigtneset, men det er jo heller typisk for FT 1865). I FT 1900 finn me Millehagen på Kleppen.Eg vil elles vise til skriftet 'Riddarsalen - ei studie over soga åt den gamle gildeskålen i Bu' av Arne M.H. Magerøy - forlagt av Romsdal Lærarlag 1955. Der er det ein gjennomgang som tek for seg mellom anna Christopher J. Myhlenport og etterslekta hans. Eg veit ikkje noko som skulle tilseie at me treng å tvile altfor mykje på det Arne Magerøy fortel.Venleg helsing Bjørn Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(57:) Folketellingen for 1865 er sikkert korrekt (håndskrift 'Ausigneset'). Det er vel avskriften som er lagt ut på DA som er feil ('Ansigtneset').Ellers skulle jeg gjerne visst hva som er det opphavelige etternavnet : Mühlenport (uten f) eller Mühlenphort/Mühlenfort ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Kleppen

Det er kanhende rett som Per Nermo (58) skriv at originaldokumenta frå FT 1865, er korrekte, men at det er avskrifta som er feil. Men det er jo nettopp avskrifta slik ho ligg føre på DA som dei fleste av oss har å halde seg til. No blir me jo invitert til bruke 'korrekturblyant' dersom me finn noko som me meiner er feil, men eg veit sanneleg ikkje om det er noko å bry seg med. Og i kva grad dei som steller med DA tek omsyn til dette. Mi røynsle er at dei ikkje gjer det.Når det gjeld den opphavelege skrivemåten til det aktuelle etternamnet, så refererer jo Tore Vigerust (2) til nokre tyske kjelder. Og det er vel der namnet har sitt opphav.Elles så er det vel slik at kva som er rett skrivemåte, kjem heilt an på han som skriv og kva språklege referansar han held seg med. I alle fall i tida før me får offentlege register som sett standard for kva som skal vere offisiell skrivemåte.Som eit døme på kva eg tenkjer på så kan eg syne til presten i Bud 1785-1804, Ole Lie. Alle som både før og etter hans tid som kyrkjebokførar heiter Peder (Pedersen, Pedersdtr.) vert konsekvent skrivne som Pehr (Pehrsen, Pehrsdtr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling O. Hagerup

(56): Kyrkjeboka opplyser at Martha Malena Lund var 51 år då ho døydde i 1785. Dette tilseier fødselsåret ca 1734.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16072&idx_id=16072&uid=ny&idx_side=-192>LenkeDu skriv at Johan Peter Lund 'var muligens ikke sønn av sogneprest i Aukra, Jacob Nielssøn'. Er det her ei pikant prestehistorie ute og går?I samtida ser det ut til at det ikkje var tvil om farskapet - i alle fall ikkje hans 'offentlege' farskap. Johan Peter Lund omkom ved kollsegling ved Hoksneset (Aukra) 2. november 1741. Omtale av denne ulykka er ført inn i kyrkjeboka for Bud. Der heiter det at ein av dei som omkom var 'Provsten Hr. Jacob Lunds Søn Johan Peter Lund'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Poenget mitt vedr. stavemåten gikk ikke på ü/y men på hvorvidt det skal være (og uttales) ' p ' eller ' f ' (ph) i Mühlenport/phort/fort. Mühl(en)pfort' ser ut til å være den gamle tyske skrivemåten, men jeg kjenner ikke gammeltysk godt nok til å vite om dette 'egentlig' er ' p ' eller ' f ' -lyd.Hva angår farskapet til Martha's far Johan Petter Lund (g. noe før 1734 ?) så ser jeg at jeg har uttrykt meg dumt. Jeg mener IKKE å antyde noe i retning av at Maren Hansdatter Grøn's svigefar har vært frampå, meningen var kun å påpeke det kronologisk vanskelige i at Johan Peter Lund, som ble far ca. 1734 skal være sønn av Jacob Nielssøn Lund (1688-1754), som ble gift i 1716. Jacob's (øvrige) barn ble født i perioden 1717-1730. Johan Peter må vel antas å ha vært minst 18 da han ble far, altså må han være født 1716 eller før. Så det går altså såvidt, men ...Johan Peter Lund's kone Anna Giedde var f. i 1701. Det er vanskelig å se det sannsynlige i at hun som 33-åring har blitt besvangret av 18-åringe Johan Peter. Ca. 1690 er er 'bedre' anslag for f.året hans, og da passer han altså bedre inn som Jacob's bror enn sønn.Hva kan det ev. være at jeg misforstår her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

vokalen ü finnes ofte om denne slekten i norske kilder fra slutten av 1600-tallet og utover; derfor bør vi anvende denne ü vel som flittig som y (som er vanligst i trykte tekster fra midten av 1800-tallet og senere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Fra tollbøkene : Antegnelser 1660-åra signatur til 'Diderich Mühlenfort'. Tollbok 1716: tolleren Johan Mühlenfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Dette har jeg også merket meg, og jeg heller derfor til at i valget mellom 'Mühlenport' og 'Mühlenphort' må det siste være det korrekte, og altså da uttalt med ' f '. 'Mühlenport' må være en feilaktig forenkling gjort av noen som ikke har oppfattet at ' ph ' står for ' f ' og skal uttales slik.Eller 'Fridtjoph', med ' ph ', som i 'knapphull' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(60:) Prosten Hr. Jacob Lund og Maren Hansdatter Grøn HADDE en sønn Johan (Grøn Lund), som levde 1723-1790, samt 9 øvrige barn. Det er vel lite sannsynlig at det var TO sønner Johan i samme søskenflokken.Min mistanke er altså at det i kirkeboka for Bud kanskje heller skulle stått at en av de som omkom ved kullseilingen en høstdag i 1741 var 'Provsten Hr. Jacob Lunds BROR Johan Peter Lund'. Jacob var altså sogneprest i det sognet der og når forliset skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling O. Hagerup

(61) og (65): Eg var innforstått med poenget ditt om stavemåten. Det var eg som hengte på dette med ü/y.Som du klårt viser - kronologien stemmer ikkje. Og dersom Jacob og Maren gifta seg i 1717 (som Erlandsen opplyser), stemmer det endå dårlegare. Fødselsåret 1722 for Johan Peter (som du nemner i #56) har også eg sett, og i så fall var han 12 år i 1734.I utgangspunktet burde det innførte i kyrkjeboka om kollseglinga ha stor bevisverdi i dette tilfelle. Det er skrive kort tid etter kollseglinga av ein som levde samtidig med både Johan Peter Lund og Jacob Lund (sokneprest i Aukra frå 1729 - prost i Romsdal frå 1740), og som burde ha godt kjennskap til familien. Anders Borch Munthe var kapellan frå 1738 (i Agerø prestegjeld) og residerande pastor til Bud frå 1742. Eg finn det lite truleg at han ikkje skulle kjenne til soknepresten sin familie.Om ein ser vekk frå at det her kan vere ein rein skrivefeil (at Broder er bytta om med Søn) – kva andre feil kan det vere her? I #56 reiser du spørsmålet om Martha Mallena kan vere mykje yngre enn det som er opplyst i kyrkjeboka då ho døydde. Slike feil er det mange av. Finst det andre kjelder for alderen hennar? Den første dotter av Martha Mallena var fødd i 1764. Då var ho 30 år - om ho var fødd i 1734.Johan Peter Lund var underoffiser. Kan det vere håp om å finne fleire opplysningar om hans opphav i militære arkiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Anders Borch Munthe (1713-1770), som var kapellan i Aukra da forliset skal ha skjedd (Nov 1741), giftet seg to år senere med Provsten Hr. Jacob Lunds Datter Sara Susanne Lund (for å bruke kirkebokens eget språk), så det er lite trolig at han ikke kjente sleksforholdet mellom prosten og avdøde Johan Peter Lund.Men vi vet jo ikke hvem som har ført kirkebokinnførselen i pennen. Var Jacob forresten fremdeles sogneprest i Aukra i 1741, selv om han året før var utnevnt som prost over Romsdal ?Jeg finner det dessuten som nevnt lite trolig at prosten (Jacob Lund) hadde to sønner som het Johan.Finnes det kanskje en annen 'Provst Hr. Jacob Lund' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Jeg skriver ovenfor (#67) som om det var kirkeboka for Aukra at innførselen om forliset er gjort, men det er jo i Bud, der Anders Borch Munthe tiltrådte som res. pastor (residerende kapellan) først året etter, så han kan ikke ''få skylda'' for ting som er skrevet i Bud i 1741.Hvem var hhv. res. kap. og klokker i Bud senhøstes 1741 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Per (64): Hvorfor er ikke navnet - og dermed 'riktig' stavemåte - Mühlenpfort? Da gir jo navnet en viss mening også. Og googler du denne skrivemåten, finner du at navnet/skrivemåten er ganske utbredt. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Kleppen

Per Nermo(68) Ja, innføringa om kollseglinga er gjort i Ministerialbok for Bud 1739-66, nedst på første sida her LenkeHer er han skriven som Jakob Lunds son Johan Petter Lund. Ein av dei andre som omkom var nettopp dåverande res. pastor i Bud, Christian Jenssøn. I tillegg var to av gardsdrengane til prost Jakob Lund, Isak Hanssøn og Knud Joenson samt tenestejenta til enkja etter den forrige presten i Bud, Erik Andersen Bredahl (res. pastor i Bud 1721-38).Eg kjenner meg nokså sikker på at det som er skrive om denne hendinga, er ført i pennen av A.B. Munthe. Det er jo same handskrifta som i me ser i dei 27 åra frå 1742 då han var prest i Bud. Og han var jo ikkje lenger unna då dette hende. Han tenestegjorde jo som kapellan i Aukra då. Då var det vel ikkje til å undre seg på om han 'steppa' inn i Bud, det var jo same prestegjeldet fram til 1755.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(70:) Mange takk for supplerende opplysninger !... og hvilken konklusjon mener du dermed bør trekkes mht. til hvorvidt Johan Peter Lund virkelig kan ha vært sønn til prost Jakob Lund ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(69:) Fordi både Diderich (1660-åra) og Johan (1716) signerte tollboka med 'Mühlenfort' (ref. #63).Jeg er ikke stiv nok i tysk til å vite hvilken mening 'Mühlenpfort' ev. gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Det blir litt som å velge mellom 'mølleport/-dør' ('Mühlenpfort ) og 'møllefort/-festning' (Mühlenfort'). Men siden de selv (alle?) brukte den andre formen, kan vel det være retningsgivende for alle oss som har bruk for å skrive navnet. Det skulle ikke tilfeldigvis være et stedsnavn denne familien benytter seg av? Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Lyngstad

Ser at dere nevner Arne Magerøy og hans skrift om Riddersalen i Bud, se innlegge 57 og 60.Fra innlegg 57: 'Eg vil elles vise til skriftet 'Riddarsalen - ei studie over soga åt den gamle gildeskålen i Bu' av Arne M.H. Magerøy - forlagt av Romsdal Lærarlag 1955. Der er det ein gjennomgang som tek for seg mellom anna Christopher J. Myhlenport og etterslekta hans. Eg veit ikkje noko som skulle tilseie at me treng å tvile altfor mykje på det Arne Magerøy fortel.'Dersom dette ikke er bedre kvalitetssikra enn det andre han har levert av slektshistorisk materiale, må det takes med ei stor klype salt. Mye av hans innsamla materiale skulle være mitt grunnlag til bygdebøkene for Eide da jeg starta med det arbeidet i 1978. Jeg fikk beskjed om at det var bare å reinskrive det han hadde gjort og bøkene ville komme trillende fram.Men dessverre det var ikke slik. Jeg tok med en gang en del stikkprøver av det han hadde samla inn. Skrekk og gru. Her var det mangler i hopetall både i forhold til rett avskrift fra originalene og hva han hadde fått med seg av døpte, begravde, gifte etc.Jeg har ikke brukt noe av det han hadde samla inn da jeg fant ut at jeg ikke kunne stole på dette.Hva da med det andre han har laga til? Sjøl det han hadde samla inn og sin egen slekt ble gjennomgått av hans slektninger på 1980-tallet og de fant masse feil.Da kommer tankene: Hva med det han har skrevet om Riddersalen? Hvor mye av dette er fakta og hvor mye er fantasi og oppspinn?Slik er de harde realitetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.