Gå til innhold
Arkivverket

[#62875] Tyding kirkebok - Dåp, Norderhov 1767


Gjest Ted Lier
 Del

Recommended Posts

Folketellingen 1801 viser en Morten Olsen i Nordrehoug prestegjeld i Buskerud. Alderen står til 35 år.Jeg har funnet noe i kirkeboka som kan ligne på navnet 'Morten'.Kan noen hjelpe meg å tyde ?LenkeVenstre side under 22. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Det som står etter Olsd. kan vere 'barn Aslaks (eller Astals?) /rudeye barn'. Ifl Norske Gaardnavne er det mange -rud-gardare i Norderhov; m.a. Aslaksrud. Den siste bokstavkombinasjonen før linjeskiftet liknar mykje på endinga i eit 'Niels' på sida framom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Eg er framleis ikkje sikker på bokstaveringa; det liknar ikkje på k-en i 'prædiken' (fleire) eller i 'Eriksen' (fadder på oppslaget framom). Det kan heller vere ein c, altså 'Aslacs / rudeyer'. Det liknar mest på 'ls', men det gjev mindre meining i samanlikning med lista over rud-gardar.'-eie' fortel vel at det er ein husmannsplass under garden. At Morten Olsen (35 år) var husmann på Aslaksrud 34 år seinare, tyder på at det kan vere same person (aldersoppgåver er ofte unøyaktige). Men både Morten og Ole var vanlege namn, så sikker kan du ikkje vere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Morten var vel ikke av de vanligste navn i Norderhov. Men jeg er enig i at man må følge dette nærmere opp, f.eks. prøve å finne konfirmasjonen hans. Kanskje finnes det også et skifte fra Aslaksrudeie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

(7)... nei, det stemmer nok. 68 av vel 30000 gutar/menn i Buskerud 1801 heiter Mort(h)en. Dvs. at namnet er mindre utbreidd der enn t.d. i Hedemark og Møre og Romsdal.Til samanlikning er det over 4600 (vel 15%) som heiter Ole/Ola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.