Gå til innhold
Arkivverket

[#62881] Stene på Byneset


Gjest Aud Kalland Sterten
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Kalland Sterten

Hei,Jeg har hørt av eldre folk i Lensvika at den kjente sangerinnen Randi Stene, kan følge sine aner tilbake til Kristianna Olsdatter Ysland f. 1852. LenkeFra Lensvikboka s. 224: Kristianna Ysland var ugift, men hadde en sønn, Ole Andreas, som døde ugift.Kristianna skal i tillegg ha hatt ei datter som ble gift på Stadsbygda. Kristianna døde hos datteren på Stadsbygda etter det jeg har hørt. Det er trolig et barnebarn av Kristianna som bosetter seg eller blir gift på Stene.Håper noen kan bidra med opplysninger om dette.Mvh Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kan dette være 'din' Kristianna Olsdatter Ysland? Kristianna Lovise Olsdatter Ysland.Fikk en datter med Laurits Johnsen Blixaas .Hun het Kristine Lauritsdatter Blixaas,født 1877 : Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Iflg. DIS gravminner døde Kristianna Lovise Olsdatter Ysland i 1934 - Byneset. Finner også på DIS en Kristine Nedremule f.18.09.1877, dette stemmer bra med henne funnet i innlegg (2) og (3)Finner dåpen til en datter Jenny (nr 6) - da er hun oppført som Kristine Lauritsd. - så det er trolig rett person.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3758&idx_id=3758&uid=ny&idx_side=-4>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Kalland Sterten

Hei,Tusen takk for god hjelp, Tommy og Ann-Mary. Jeg får låne bygdeøkene for Byneset og se hva jeg kan finne der. Noen som vet hvilket bind som omtaler gården Stene ?Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Har det kommet ut 3 bøker i serien Berlinerpoplene? Jeg har bare 2(Berlinerpoplene og Eremittkrepsene). Hva heter den 3? Nå er jeg helt utenfor emnet her og slektsforskning i det heletatt, men legger ut e-postadrassen for den som vil svare: anlih@online.no. Holder akkurat på med første boka. Ventet med å kjøpe til bøkene kostet mindre enn 100 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.