Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Barbara Lose

[#62884] Morten Bryning, Bakholmen - Oppslag i bygdebok for Austevoll

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Nei boka nevner ingen barn mellom Morten og Anna. Hans og Anna der nevnes kun Lars f. ca.1697.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Barbara Lose

Til OddvarHjertelig takk for oppslag.Til Ann-MaryMange takk for svar. Jeg kjenner til denne siden. Man finner mange nyttige informasjoner hos The Landmark Family Genealogy Project. Til alle som er interessert i denne slekten: Anna Hansdatter Sandbech fant jeg i Digitalarkivets kilder. Hun giftet seg 1722 i Bergen [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=12876&merk=12876#ovre>Lenke og her er skiftet etter hennes ektemann Giert Braa Lenke . 'Giert Braages enke' ble gravlagt i Nykirken i Bergen 18. november 1771, 78 år gammel. 'Anne Braae' er fadder hos Lars Hansen Sandbechs barn i 1725. Derfor er jeg temmelig overbevist at hun er søster til Lars Hansen.En Hans Bryning, født i 'Bagholmen søndenfor Bergen', tok borgerskap i Bergen 7. juni 1723 -etter Morten Brynings død i 1722 Lenke. Han giftet seg 1726 i Bergen med Kirsten Åsmundsdatter Holbech. De hadde 2 sønner ved navn Morten og en datter Elisabeth. Sønnene døde som småbarn. Etter Hans' død er Lars Sandbech formynder for datteren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.