Gå til innhold
Arkivverket

[#62885] Hvilke bygdebøker må jeg ha. Nesset Møre og Romsdal


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei gode hjelpere. Jeg trenger oppl. om hvilke bygdebøker jeg trenger, der er så mange, og jeg må over et vidt område: Har funnet et kart som dekker det område jeg arbeider med, Nesset ligge jo i enden av en fjord som går nesten vest, øst, og en annen fjordarm går da sørover, der ligger en god del gårder, begynner med Nauste nede ved sjøen, går en videre sørover så skal jeg ha Friesvold, Moen, , Storvollen og Torhus, hvilket bind av bøkene må jeg ha? Så kommer fjorden som går vest østover, Myklebostad,ligger inne i en vik der,vandrer en videre langs elven sørøstover kommer en til Ødegård og Opdal. Jeg takker så mye om noen hjelper meg her.Mvh. Sol Kerry Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei.Her er en OVERSIKT over bøkene :Oversyn over Gards-og ættesoge for Nesset kommune.Band 1: Ottar Roaldset. utgitt 1973 Omfattar gardsnr. 1 – 15: Buvik, Hestad, Åram, Ranvik, Barstein, Gamsgrø, Åfløy, Bakken, Gussiås, Skjørli, Skjørseter, Tjelle, Trollmyr og Rød. 466 sBand 2: Ottar Roaldset. utgitt 1974 Omfattar gardsnr. 16 – 29: Lyster, Reitan, Kvernberg, Harholt, Høvik, Klokset, Otterborg, Hatlen, Solbjørg, Hargaut, Hammervoll, Flåhammar og Eidsvåg. 488 sBand 3: Ottar Roaldset. utgitt 1975 Omfattar gardsnr. 30 – 44: Hagen, Åsen, Jordfall, Holen, Øyen, Toven, Talset, Bersås, Neverli, Rausandhaug, Rausand, Fredsvik, Lia, Kvennset og Meisal. 429 sBand 4: Ottar Roaldset. utgitt 1977 Omfattar gardsnr. 45 – 59: Svensli, Bjørkhol, Vika med Asbjørnslia, Finnset (Oddlia), Rønningen, Eide, Eidsøra, Myrset, Teigset, Brekken, Stubø, Langset, Grønfæt, Vorpenes og Nesset (Prestegarden). 471 sBand 5: Kaare Bakkevig. utgitt 1985 Omfattar gardsnr. 60 – 72: Bogge Ytre, Bogge Indre, Hagbø, Sandvik, Breivik, Slettstrand, Ytre Breivikstrand, Indre Breivikstrand, Syltebøen, Fagerslett, Bjørbakken, Liaseter og Granseter. 311 sBand 6: Bjarne Skorgen. utgitt 1990 Omfattar gardsnr. 73 – 77: Frisvoll, Ljørvoll, Steinsvoll, Nerås og Øverås. 431 sBand 7: Bjarne Skorgen. utgitt 1991 Omfattar gardsnr. 78 – 82: Vike, Eikesdal, Sæter, Finnset og Hoem. 375 sBand 8: Bjarne Skorgen. utgitt 1996 Omfattar gardsnr. 83 – 96: Merringdal, Hånde, Moen, Slenes Øvre, Slenes Nedre, Bjørnes, Solhjell, Torhus, Sira, Husby, Nauste, Sølåtta, Røysgjerdet og Ernes. 607 sBand 9: Randi Ingunn Selnes. utgitt 2000 Omfattar gardsnr. 97 – 103: Gauprør, Øvre Myklebostad, Nedre Myklebostad, Hanset, Hjellen, Helle og Berset. 656 sBand 10 : Randi Ingunn Selnes. utgitt 2003 Omfattar gardsnr. 104 – 113: Bersethjellen, Bersethjell lille, Ødegård, Meland/Brekken, Nerland, Opdal, Rødal, Haustengen, Botn og Brekken. 717 sBand 11 : Randi Ingunn Selnes. utgitt 2006 Omfattar gardsnr. 114 – 121: Lange, Øren, Lien, Sandnes, Elgenes, Indre Skorgen, Ytre Skorgen og Skorgestrand. 704 s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.