Gå til innhold
Arkivverket

[#62886] Feil ved lesing/blaing


Gjest Arild Kompelien
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Kompelien

Ved lesing/blaing i Pantebok for Solør-Odal 19 (1843-46), får jeg etter noen sider meldinga: 'Etterspurt kirkebokside er ikke tilgjengelig ....'(osv).Dette har tydeligvis ingenting med ei bestemt side å gjøre, men når jeg først får meldinga går det ikke an å gå tilbake ei side. Samme meldinga kommer uansett hva jeg gjør.Feilen kan ha samenheng med tid - etter å ha lest en stund og bladd side for side kommer feilen plutselig ved blaing til neste side.Når jeg kommer tilbake fungerer sida jeg ikke fikk se utmerket, men etter å ha lest en halv times tid og bladd noen folier kommer samme melding igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hei! Det er den samme feilen som er meldt og omtalt i de siste innleggene her (Lenke), og jeg har personlig erfart det samme mange ganger. Det tas sikte på at alle slike feil er rettet før tjenesten offisielt lanseres. Denne lanseringa har dessverre blitt utsatt opptil flere ganger. Dermed er det farlig å love noe eksakt, men innen året er omme bør tjenesten være offisielt lansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Ja, da blir det nok rettet opp.Hadde ikke fått med meg at det var tatt opp før. Tittelen - Dette var fine greier - på det henviste temaet var da også noe misvisende med tanke på å vise til feilrapportering :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kjell Halvorsen

Det nærmer seg raskt at året er omme, Kristian ! Har du (eller andre) kunnskap om status mhp offisiell lansering av denne tjenesten ?30 minutter går raskt når en sitter fordypet i litt krevende skriftstyding i ei pantebok og når en da får timeout og må begynne fra scratch igjen . . . . ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Arbeidet med brukergrensesnittet tar betydelig lenger tid enn antatt, så det er bare å beklage at det trekker ut med den offisielle lanseringa. Kalenderen kommer til å vise 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.