Gå til innhold
Arkivverket

[#62899] Bilde av Christoffer Kjeldseth Inderøy.


Gjest Johannes Heir
 Del

Recommended Posts

Gjest Johannes Heir

Jeg er interessert i bilde av Christoffer Kjeldseth Inderøy. Han var født i Malm i 1810. Han var omgangsskolelærer i Beitstad 1830-1840. Han var lærer og kirkesanger i Sakshaug fra 1843 til sin død i 1874. Han kjøpte Hjulstad nedre i Inderøy i 1855. Han var gift to ganger. Ane Margrethe Sivertsdatter 1846- 1852. En datter - Serine Margrethe Kjeldseth født i 1848. Ingerborg Anna Lindberg 1855-1874 enken etter Andreas Mattson fra Sundnes. I lag fikk de to barn: Ole Andreas Kjeldseth 1855-1856 og Anna Christoffa Kjeldseth født i 1857. Christoffer Kjeldseth levde til 1874 og det er da trolig at det ble tatt bilde av han.Hvis noen har et slik bilde vil jeg gjerne få ordnet en kopi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Johannes Heir

Nå har jeg kommet over et bilde selv av Christoffer Kjeldseth. Bilde var med i bok av Ole Hegge: Sakshaug kyrkje 100 år fra 1971. Jeg har prøvd å legge med kopi av bilde så det er mulig å se. Det ser ut som bilde i boka er avfotografering av et oaleformet bilde. Orginalen finnes vel kanskje fremdeles et sted.Johs. Heir

bilete5691.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.