Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest elisabeth ivem bergman

[#62932] Hjelp til å lese kirkebok

Recommended Posts

Noen som kan hjelpe meg med følgende? Akershus Nes Ministerialbok 1833-1845 Det gjelder Fredrikke Nilsdatter født 09111938 døpt 21011938 Etternavn på mor-og det som videre står På forhånd takk for hjelpen Mvh.Elisabeth

Guest Are S. Gustavsen

Elisabeth:Jeg regner med at det er denne du mener:Permanent sidelenke: LenkeInnførselen skal være noe i retning av:'7|9de Novbr|21de Januar|Fredrikke|uægte|Ungkarl og Tjenestedreng Niels Olsen Rotnæs og Pigen Anne Mathea Amundsdr Grennen ved Elven| Ole Arnesen Rustad, Amund Amundsen ibd., Dorthe Maria Jacobsdr ibd., Hans Amundsen Grenne og Karen Larsdr Syndbye'Vennlig hilsen Are

Kjell-Arne og Are Tusen takk for hjelp! Men hva betyr ibd. som står etter to av navnene? Undrende Elisabeth

Guest Are S. Gustavsen

'Ibd.' er en forkortelse for det latinske 'ibidem' som betyr 'det samme'. Her viser det tilbake på gårdsnavnet Rustad.Mvh Are

Guest Gunnar Sigdestad

Hei!Eg trur der står 'Uren', ikkje 'Elven'.

Nok en gang -tusen takk Mvh.Elisabeth

Guest Are S. Gustavsen

Gunnar:Det tror jeg jammen du har rett i. Det er en strek der jeg ikke så i farten, og da bør det være 'Uren' i steden for 'Elven'. :-)Are

Guest Else B. Rustad

Morens navn er: Anne Marthea Amundsdtr. Grenieeie (ikke Grennen) ved Uven. Den ene fadderen, Hans Amundsen, har også Grenie som gårdsnavn (ikke Grenne).Mvh Else B.

Guest Are S. Gustavsen

Tiltredes!Nok en gang er nøyaktighet en dyd, og det er svært greit med kompetente øyne som kan vise vei, der andre måtte finne på å tvile. :-)Are

tusen takk bra det finnes hjelp å få Elisabeth

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.