Gå til innhold
Arkivverket

[#62937] Kristiane Gundersen, f. 1863 i Fredrikstad


Gjest Ivar Tyrhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Tyrhaug

Hvor ble hun egentlig født! Ifølge ft 1900 er hun født i Fredrikstad, men finner henne ikke. Det er vel sannsynlig ar hun ikke er oppført med patronymikon, men har ektemannens etternamn. Det finnes en Kristiane i rett alder i ft 1865. Men ikke i Fredrikstad.Hun er enke i 1900 Lenke Finner heller ikke noen vielse. Datteren Solveig er f. 25.11.1890 i Kristiania, og er begravet på Vestre Gravlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Jøss, det var bra! Men den første lenken finner jeg ikke noe ut av, kan du ha lagt inn feil lenke!Men da har jeg noe å bygge på. Faren er Karl Gustav Gundersen f. 1869 og moren har pikenavnet Kristiane Jakobsen, f. 1863. Det var litt mer å bygge på, uansett om jeg ikke finner vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Denne Kristane har jeg oversett fordi at jeg startet ikke før 1862-63. I forhold til familien i ft. 1865, er ikke denne morens navn rett, hun skal vel hete Hanne Aste Jakobsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Lars Ove har nok funnet den rette Christiane døpt (6). Født 10.6.1861, døpt 27.7. s.å. Far var arbeider Nils Jacobsen og Johanne Lovise f. Asle (som det står det i kirkeboka, det skal være Aslesen). De bodde i byen. Tar med faddere: Hjulmager Petersen, Henrik Engebretsen, Andreas Asle?, Mad. Inger Peters., Maria? Svendsen.Foreldrene Johanne Lovise Augusta Aslesdtr 22 år, og artillerist Niels Jacobsen 26 år f. i Torsøe giftet seg 6.10.1854 i Frstad. Far til Niels var Jacob Nielsen, Johannes far snusfabrikant Asle Aslesen. (side 145 i MINI).Aslesen er noen ganger i kirkebøkene Frstad blitt skrevet Aslaksen. Navnet Aste som blir brukt, må være kommet ut fra Aslesen eller Asle.Johanne Lovise Augusta f 25.10, døpt 10.11.s.å. i Frstad. Foreldre: Asle Aslesen, snusfabrikant og Inger Jonsdtr, bor i byen. Faddere: (her flyter alt i ett) Olsen? Kjøpmand Flejsehers (skal sikkert være Fleischer), Løytnant Friderich Flejseher, Johannes Wenneberg, Madamme Olsen, Hanne Bull jomfru, Emilie Guldberg, alle i byen. Her har jeg brukt klokkerboka fra tiden, s. 125.Enkemand Asle Aslesen 38 år og Inger Jonsdatter 27 år giftet seg i Frstad 26.9.1830Lenke Øverst til høyre.Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.