Gå til innhold
Arkivverket

[#62943] Hans Torkildsen f.1829 og Gunhild Halvorsdt. f.1824 Eiker


Gjest Eileen Moen Arndt
 Del

Recommended Posts

Gjest Eileen Moen Arndt

Søk opplysninger om etterkommere til Hans Torkildsen og Gunhild Halvorsdt. som døde etter 1900 telling når dem bu på Kongsberg byen. Mange takk. eileen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ved FT 1875 (ikke digitalisert) bor de fortsatt på Smedemoen. Theodor og Hanne bor sammen med foreldrene. Det er ikke kommet til flere barn.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eileen Moen Arndt

Takk skal du har, Anne, Arnt og Alf Thore for hjelper med opplysninger om Hans Torkildsen familien. Jeg vet om Theodor som kommer til Amerika, men ønsker for å fin slekt på Norge. Kanskje det Holte familie har etterkommer som bu på Buskerud. Takk. Eileen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eileen Moen Arndt

Takk for det! Jeg ikke har dette opplysning om Hannah. Nu må jeg søk hennes her. Tenkes vi, kanskje Theodor og bro kommer begge på 1879 men ikke fin ham her enda.På emigrantar fra Oslo side var Carl A. Hansen hvem kunne vær bro til Theodor. Eileen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Jeg leita litt etter barna til søskene til Elda Marie. Jeg har funnet at Hagbart Emil har giftet seg i 1901 med Andrine Mathilde Thomassen i Kongsberg. Dem fikk sitt første barn, Magnhild, 12 juli 1902. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4181&idx_id=4181&uid=ny&idx_side=-89>Lenke Nr.52 Piker.Dem fikk tvillinger Ludvik og Guttorm i 27 september 1905 Nr.9 og 10 gutter Lenke Ta en titt på fadderene, det er mange av søskene til Hagbat Emil.I 1916 har jeg funnet Thomas Andreas født 15 Feb.1916 Lenke Nr.39Her står det at det er barn nr.5 til dette ekteparet og er dåpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Jeg leste feil på antall barn til Hagbart Emil og Elda Marie. Thomas Andreas er nr.9Jeg har funnet 4 til i tillegg til dem som er nevnt i forrige innlegg. Det er Thor født 24 januar 1908 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=51&idx_id=51&uid=ny&idx_side=-36>Lenke Nr.22Aslaug født 22 september 1909 Lenke Nr.55 PikerHjørdis født 24 januar 1912 Lenke Nr.36 PikerGunvor Marie født 22 februar 1914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Jeg har funnet at Magnhild har en tvillingbror, Hilmar født 12 juli 1902. Det er ikke anført i kirkeboken at dem er tvillinger, men det er samme fødselsdato, samme foreldere og samme faddere. Hilmar er nr.74 Gutter på samme siden som Magnhild.Hilmar gifter seg med Hilma Ovida Halling i 1926 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1180&idx_id=1180&uid=ny&idx_side=-41>Lenke Nr.21Dem får en pike, Eva Fernande 20 august 1926 Lenke Nr. PikerGunvor Marie gifter seg 22 april 1939 med Leif Willy Hansen Lenke Nr.12Thomas Andreas gifter seg med Hjørdis Helene Bogen i 1945 - 1946 Lenke Nr.51Jeg har ikke funnet vielsen til Ludvik, men han var gift med Ingebjørg Sundt og dem hadde fått en pike, Erna, født 23 juli 1925. Erna giftet seg i 1946 med Lars Åsmundrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eileen Moen Arndt

Mange tusen takk, Alf. Du har fin mange slekt. Min post adresse er; 3598 County Rd. Y Dodgeville, WI 53533mvh Eileen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.