Gå til innhold
Arkivverket

[#62949] Kirsten Jacobsdtr. Moritsgarden, Søre Bjørkedalen, Volda.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Er der noen som har boka fra Volda som dekker området hvor denne gården ligger, jeg har bind 3 hjemme, men der er ikke denne gården. Kirsten Jacobsdtr. var gift med Knut Steinarsen Hjartå født ca. 1626 , Kirsten skal være født ca. 1642. 3 av barna deres Jacob Knutsen til Brautaset, Mette Knutsdtr. gm. Elias Larssen Ose og Peder Knutsen født ca. 1678, er på slektstavlen jeg arbeider med. Er der noen som har videre oppl. om moren deres, taa for hjelp.Mvh. Sol Kerry Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Barn av Jacob Olsen Rødseth og Anne Moritsdatter Rygland:Alt må SJEKKES mot kirkeboken,da det kun er opplysninger fra FS!Kristen(Kirsten),født 1642: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=700140792119&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeMaurits,1644: LenkePaul,1648: LenkeJacob,1653: LenkeOla,1655: LenkePeder,1656:Lenke Annemor,1657: LenkePeder,1658:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Jacob Olsen og Anne Moritsdatter giftet seg omkring 1641,Volda.Brudens foreldre het Morits Jensen og Margrete .Ser at brudgommen's foreldre het Olav Paalsen og Eli Jacobsdatter.Anne Moritsdatter var født 1617,og døde i 1761.Jacob var født 1614,ifølge FS : Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Kirsten var datter av Anna Moritsdatter som var datter av Elisabeth Pedersdatter Krag som var datter av Peder Simonsen Krag f kr 1520, prest i Fana og av norsk adelDetaljer finner du på min hjemmeside: http://leskjerv.seria.noLykke til kjære slektning.Hører gjerne fra degMvh Leiv Skjerve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

God morgen Leiv.Jeg får ikke åpnet lenkene du har lagt inn, prøvde i natt før jeg stengde maskinen og likedan i dag tidlig, men det kommer opp ERROR not Found.Det hadde jo vært spennende, skjønner at Anne Moritsdtr. kan følges videre bakover. Jeg er nok ikke i denne familien nei, bare arbeider med slekten til en dame i Oslo.Men jeg skal hilse henne fra deg. Ha en fin dag, hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.