Gå til innhold
Arkivverket

[#62958] Poul Iversen Hirschholm. Tydehjelp og mer.


Gjest Iver Mosvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Iver Mosvold

Takker og bukker.Er noen såpass kloke at de kan se hvem som har ført kirkeboka, både utdraget fra 1716 og utdraget 1720.(Det kan eventuelt ha noe med tituleringen å gjøre, dersom Hr.Povel Pedersen er kapellanen).IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg har foreløpig ikke oppdaget noen signatur, men dette er jo klokkerboka - og dermed er det rimelig å anta at degnen/klokkeren har ført den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Iver: Et lite spørsmål - i innlegg 19 fremgår det at Isach Falck d.y. (Gjertsen) var morens fetter. Slik jeg tolker det var altså moren Antoneta Augusta Jensdatter Smidt kusine til Isach Gjertsen Falch d.y. (1662-1723). Kan du fortelle på hvilken måte, dvs. hvem som var disses felles besteforeldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Til siste spørsmål:Opps, her har jeg slurvet. Jeg skrev (innlegg 19) at Isach d.y. Falck (Gjertsen) var fetter til Dorthe Christine Nielsdatters mor.Feil, men flg. er rett:Isach Falck d.y. var fetter av Dorthe Christine Nielsdatters FAR!Han het Niels Jørgen Olufsen, og var sønn av foged Oluf Nielsen og Kirsten (i en eller annen variant) Isachsdatter Falck (søster av Gjert).Således blir Isach Lauritzen Falck og Dorthe Ingvordsdatter besteforeldre for Niels Jørgen Olufsen og Isach Falck d.y.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.