Gå til innhold
Arkivverket

[#62976] Etterkommere av Christian Torersen og Karen Oline Kristiansdatter


Gjest Bjørn Dahler
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Dahler

Hei!Jeg er på jakt etter hvor det ble av barna til Christian og Karen Oline. Christian er født i Svinndal 05.05.1834 og Karen i Skiptvet ca 1840. De giftet seg i Våler 20.10.1860. De bodde i Våler, Østfold til 1879. Da flyttet de til Moss sammen med sine barn. Barna var Karen Helene (1860), Thorvald Anton (1863), Karl Ludvig (1865), Richard (1868), Hans Christian (1870) og Anna Caroline (1872). Josephine (1874) og Ellida (1874) døde i 1875 (ca ett år gamle).I FT 1900 finner jeg at Christian og Karen Oline bor i Løkkegata 15 i Moss, men ingen av barna bor der. Jeg har forsøkt å søke i FT for 1900, men kan ikke finne noen av barna.Hvor ble det av dem ? Kanskje de emigrerte ?? eller døde de før 1900 ??Barna er tremenninger til min bestefar.Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

En Karl Ludvig gifter seg i Moss i 1886 Kildeinformasjon: Østfold fylke, Bysoknet i Moss, Ministerialbok nr. II 1 (1878-1886), Ekteviede 1886, side 297. Permanent sidelenke: LenkeDette må da være 'din' Karl Ludvig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Kan dette være Thorvald som gifter seg i 1898? Nr 14 Kildeinformasjon: Oslo fylke, Petrus, Ministerialbok nr. 9 (1897-1911), Viede dissentere 1898, side 186. Permanent sidelenke: LenkeHan er født i Våler i 1863.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er sønnen Paulus, og han er oppført som Thorvald Anton Kildeinformasjon: Oslo fylke, Petrus, Ministerialbok nr. 4 (1888-1898), Fødte barn av dissentere 1900, side 251. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Litt av en jobb du har gjort, Kirsti. Det ser ut til at dette er de riktige personer. Helt sikkert.Takker så mye for hjelpen så langt.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.