Gå til innhold
Arkivverket

[#62985] Engelske portretter olje på lerret - datering?


Gjest Kristinn Hegna
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristinn Hegna

Ja, tusen takk, Lars. Jeg har ikke glemt det! James 'Johnson' Warbrick døde i 1884 og Frederick i 1909, så jeg har tenkt å bestille kopi av skiftet etter dem. Det tar bare litt tid, for jeg må skaffe meg en international money order pålydende 10 pund først.... litt tungvindt å ikke kunne betale med kort på nettet :-)Og tusen takk også til Vigdis og Anita som bidro med verdifull kunnskap om malerier og klesmote!Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

For ordens skyld: Dette resonnementet hviler på to viktige bærebjelker. For det første - at det er Warbrick-grenen bildene kommer fra, slik den muntlige familietradisjonen tilsier (og ikke min oldemors mors familie). For det andre - at portrettene er malt omkring 1830-40 og ikke senere.Disse to punktene er FORUTSETNING for at at resonnementet skal holde, rett og slett.Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg skjønner at du tenker så det knaker. Umiddelbart slår det meg at det ikke er så mange årene forskjell på første og andre ekteskapet til James, 2-3 år. Han kan ha giftet seg med en som var en del eldre. Men 'Her' kan vel også være hans mor? Kristinn, tror du fotos av maleriene kan hjelpe arkivpersonalet i Dukinfield/Ashton til å finne kunstneren? Uansett må de vel være interessert i fotos av disse fine portrettene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.