Gå til innhold
Arkivverket

[#62987] Kan meg litt med familie i nordland?


Gjest Tordis Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Nå har jeg lett for å finne flere opplysninger om en familie, men jeg greier ikke å få det til. Kanskje noen greier å hjelpe meg.Min oldefar Peder Christian Jacobsen var født i Vefsen 15/6 1846 og døpt i Mosjøen kirke 19/6 1846. Han foreldre var Jacob Nielsen og Guro Pedersdtr. Det står at sønnen er født på Tverråsmo, jeg lurer på om dette er et sted eller en gård? Når Peder ble konfirmert i 1863 (se kirkebok for Vefsn m/Mosjøen 1855-1865 side 129) så står det og hvor han ble født, men jeg greier ikke å tyde at det står Tverråsmo der.Forsøker og finne både når Jacob og Guro er født, når de giftet seg, døde og om de fikk flere barn. Jeg har lett fram og tilbake i kirkebøkene for Vefsn, men finner ikke noen flere opplysninger om dem. Er det noen andre kirkebøker i nærheten der jeg heller burde sett i? Håper noen kan hjelpe meg til å finne noen spor etter dem så jeg greier å tidfeste alderen deres i det minste.Med vennlig hilsenTordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Et par med riktig navn blir viet her i Vefsen 21 sept 1834 Kildeinformasjon: Nordland fylke, Vefsn, Ministerialbok nr. 820A11 (1826-1845), Ekteviede 1834, side 400. Permanent sidelenke: LenkeKan det være dem du leter etter? (nr 11)mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Fant en sønn, Daniel Benjamin, i 1836 Kildeinformasjon: Nordland fylke, Vefsn, Ministerialbok nr. 820A10 (1826-1845), Fødte og døpte 1836, side 80. Permanent sidelenke: LenkeVet ikke om dette er rett familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Takk skal du ha! Greier du å tyde hvor de er født og navnene på fedrene. Det var vanskelig å se det på pc-en synes jeg. Det står noe mere også som jeg ikke helt greier å tyder. Når jeg lette i kirkeboken så lette jeg fra 1940 og utover.Med vennlig hilsen Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ved konfirmasjonen til Peder Christian syns jeg det står Eiteraaholm. Ved den vielsen som er funnet står det Eiteraa som bosted til brudgom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er en Jacob døpt med far Nils Jensen Eiteraae Kildeinformasjon: Nordland fylke, Vefsn, Ministerialbok nr. 820A08 (1800-1819), Kronologisk liste 1809, side 64-65. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Tusen takk for hjelpen. Jeg må si at nå sitter jeg her og er litt flau. Det var tatt opp så jeg i debattforum at noen var så seine med å gi tilbakemelding når de har fått hjelp. Må bare innrømme at jeg har sett svaret, men ikke gitt tilbakemelding. Dette beklager jeg for jeg er veldig glad for all hjelp jeg får.Mvh.Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.