Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Johan I. Borgos

[#62988] Rasmus Iversen Dahl, f. ca. 1754 i Bergen

Recommended Posts

Gjest Johan I. Borgos

I 1775 kom Rasmus Iversen Dahl og kona til Bleik på Andøya med dattera Ingeborg Kirstine, f. ca. 1771. Rasmus oppgis å være født i Bergen, han døde i 1780, 26 år gammel. Da hadde han og kona fått to barn til. Jeg trenger flere data om familien til gårds-og slektshistoria for Andøy:1. Hvem var foreldrene til Rasmus? Jeg gjetter på Iver Dahl og Barbara Mørch, men finner ikke dåpen hans.2. Hvem var kona til Rasmus? Jeg finner ikke vigselen hans, og har ingen spor å gå etter.3. Hvor (og når) blei dattera Ingeborg Kirstine født? (De to søsknene hennes veit jeg nok om.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Hei,har du noe mer info om Ingeborg Kirstine? Ble hun gift? Hva heter søsknene hennes? (selv om du har info om dem).Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan I. Borgos

Ingeborg gifta seg 09.01.1799 på Andenes med Ole Hanssen (1774-1831) fra Haugnes. Hun døde i 1808. Ingeborg og Ole fikk barna Martha Kirstine (1798-1859), Hans Reinert (1799-1831) og Peter Aas (f. 1802).Søsknene til Ingeborg var Søren (1775-1798) og Rebekka Cornelie (f. 1777, død etter 1820). De kan ha vært flere søsken født før 1775.Det er klart, det kan ligge spor i disse navnene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.