Gå til innhold
Arkivverket

[#62996] Kristiansen slekt


Gjest Kjell Nystad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Nystad

Søker slekt til Viktoria Lorentze Amalie Kristiansen F.6/7 1894 Nærøy N.Trøndelag.Hun var gift med Jakob Kornelius Odland. Haugesund.F.14/1897.Søker foreldre,besteforeldre,osv. Mvh. Kjell Nystad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Gårdbruker og fisker Kristian Kristiansen f 1865 og Anne Olsdatter f 1863. Bosted: Flodsand.Dette er foreldrene til Victoria Lorenze Amalia.Men hvor er de i 1900? Jeg klarer ikke finne dem.Jeg forsøkte finne dem gift i Nærøy,men uten resultat. Du bør lete selv også, ettersom jeg gkk fort gjennom kirkebøkene.Fikk de flere barn i Nærøy? Det har ikke jeg sjekket.Hvor ble Victoria gift? I Haugesund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ang. Viktoria Lorentze Amalie Kristiansen,født 6/7-1894Dis norge,gravminner 109325 Viktoria (Thora) Odland 0607 1894 0107 1970 0707 1970 u 5 D 31 Vår Frelser Haugesund Vår Frelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Men hun het jo ikke Ivara! Ann-Mary Har funnet henne på gravminner. Hun går under navnet Thora, ser jeg. Da finnes hun kanskje også som Thora i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Nei, var ikke det som var poenget her.Poenget var at en mulig søster hadde samme bosted som Viktoria Lorentze Amalie når hun ble født. Samtidig så ser du i lenken at det er en Thora som er født i 1894...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Her er Ivara, nr 3 nedenfra: LenkeFaren er Albert Kristiansen. Det er da kanskje de som Tommy fant i Buksnes.I så fall er fornavnet til faren skrevet feil ved Victorias dåp.Kanskje viktig å finne victorias konfirmasjon i Buksnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er en besnærende tanke at dette er riktig familie. Jeg lette etter Victoria Lorenze Amalies/Thoras konfirmasjon i Buksnes uten å finne noe. Kanskje de har flyttet på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Astrid - ved FT1900 (ref innlegg 6), så bor familien i Nærøy. Hvis du ser på oversikten over barn, så er datteren Anete født 1891 i Buksnes, mens Thora 1894 og Ivara født i Nærøy. Trolig flyttet mellom 1891 og 1894. Har ikke funnet utflytting fra Buksnes, ei heller Anetes dåp i Buksnes/Nærøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.