Gå til innhold
Arkivverket

[#63002] Albert Enoksen f. 1878 Vefsen


Gjest Mari Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari Johansson

Albert Enoksen f. 1878 Vefsen jobbar som Väg och Järnvägs arbetare. 1900 så bor han på Skarbakken, Vefsen hos sina föräldrarna Enok och Henrikke. 1918 eller 1919 så arbetar han på nåt de kallar ' Stordasset', Drevjen och han ska då vara bosatt i Molund. Jag vet inte om Molund ligger i Vefsen. Det som jag undrar över är om någon känner till vart Albert har tagit vägen, har han gift sig, skaffat sig några barn? Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Albert var bruker på Molund, et småbruk under Ømmervassbukta i Vefsn, fra ca 1910. Selveier fra 1929/30 og frem til sin død i 1940. Enka Eline og sønnen Torvald fortsatte da driften frem til plassen ble avviklet/solgt i 1956.(Albert er oppført som eier fremdeles ved matrikkelutkastet i 1950.)Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Du spør også om han var gift og hadde barn. Albert ble gift i 1808 med Eline Marie Bech Johansdatter fra Negarden i Ømmervassbukta (1885-1970). De hadde 8 barn sammen, flere lever fortsatt, og jeg ønsker derfor ikke å komme med navn og oppholdssted på et åpent forum.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Johansson

Helt fantastiskt, ni är otroliga Ann-Mary och Geir, ni är värda en stor bukett ROSOR *ler*. Jag är så tacksam för all hjälp. Geir du kan kanske skicka mig barnens namn på min mail som är vickan6@hotmail.com. Albert är en bror till min mormorsmor Jenny Rangdine Enoksdatter f.1892-01-25 Steinhaug, Vefsen, Död 1951-05-04 Krutå, Hattfjelldal. Än en gång ett JÄTTE JÄTTE STORT TACK Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.