Gå til innhold
Arkivverket

[#63025] Hjelp til tyding av tekst i kirkebøker.


Gjest Tordis Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Johnsen

Hallo!Guro Pedersdtr. giftet seg med Jacob Nielsen 21.09.1834 i Vefsen. (Hvordan får jeg laget Lenke til den siden?, side 400). Som jeg greier og tyde det så kommer hun fra plassen Sjørlegden. Er farens navn Peer Rockhindsen? som jeg forstår det så har Jacob vært gift tidligere.Jeg forsøker og finne hennes fødselsår. I 1809 side 71 i kirkeboken for Vefsen mener jeg å ha funnet Guro igjen. Der er navnet oppført som Guren. Der er navnet til faren Per Colbensen, Sjørlegden. Tror at det er riktig person. Moren heter Karen, men jeg greier ikke helt å tyde etternavnet, det ser ut til å begynne med Get. Tror nemlig at dette er riktig familie, men er litt stuss.Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Jacob Nielsen var Tjenestedreng og Ungkarl, altså ikkje gift før ifølgje denne innførsla. Han var fødd og busett på Eiteraae, dvs. Eiteråa (Påljorda el. Torejorda). Faren var Niels Jensen (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Bernt Jenssen

Men ingen har fortalt deg hvordan du kan lage en lenke av siden!Skal forsøke å forklare det: På den blå linja øverst i kirkeboka, så står det. Brukervalg. Sett denne til 100%, det gir best søkehastighet og leselighet. Det neste er Bildeinformasjon. i det hvite feltet står det, INGEN, forandre dette til ØVERST eller NEDERST, jeg foretrekker øverst.Nå har du fått opp 3 nye linjer, den første er Kildeinformasjon neste er PERMANENT SIDELENKE og den siste er Permanent Bildelenke.Marker linja PERMANENT SIDELENKE og kopier (Ctrl C). Når du er tilbake i innlegget i Brukerforumet (eller en E-post) så limer du inn det du kopierte (Ctrl V) Og det er det hele.Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.