Gå til innhold
Arkivverket

[#63047] ungkar matros Viktor Sjöström fra Dyblin i Svensk Norland f. 1868


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Han ble far til Gabriel Johan f. 28.06.1892, Leidland, Egersund landssogn, med mor ugift Inga Johanne OlsdatterHar prøve å finne ut hvem denne Viktor var, uten å lykkes.Noen som klarer å løse den gåten for meg?Se døpt nr. 27/1892 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ja, det har jeg også lurt på kan det være at Viktor het Viktor Fritjofsen Sjöström? Eller bare en feiltakelse? Vet ikke. Gabriel Johan vokste opp hos den fam. han bor med i 1900, og ble siden gift og flyttet fra byen.Finnes det et sted Dyblin i svenk Norrland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Möller Nordby

Kan det väre denne mannen som du finner 2 ganger i skipslistene 1900?Karl Victor Sjøstrøm m ug Matros 16091876 Pernå Finland Pernå Finland Russiann Luthersk7386 17 Carl Victor Sjøstrøm m ug donkyman 1878 Torsåger pr Gefle Forsbacka Sverige svensk svenske StatskirkenFödt i Torsåker,Gävle Gävleborgs län, Gästrikland ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer er samme dåp i klokkerboken, det står tydelig Dyblin, men det kan jo meget godt være feil stavet eller feil oppgitt. Skal sjekke ditt tips, Ulla, etter jobb.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Tror det er et sted som heter Nyliden i Norrland, men det stemmer vel ikke helt med det, jeg får heller ikke riktig til at det er en 'i', men det er mulig det er det likevel. Dette er bare prøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulla Bagge

Har tittat litet i födelseboken i Skellefteå landsförsamling men hittade ingen Viktor Fritiofsson Sjöström. Böckerna skadades i en brand 1901 och en del kan ha gått förlorat. Kan t.ex inte hitta någon fb från Skellefteå stad.Ortnamnen England finns i Åre och Frankrike i Krokom i Mattmar, båda i Jämtlands län. Har letat efter by eller gård med namnet Dyblin i olika register men tyvärr ingen träff. Hälsningar Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Et litt dumt spørsmål, det står Svensk Norrland, er det det som i dag er Västernorrlands län? Eller er Svensk Norrland et videre begrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Lund Åhling

Jeg tror at jeg laerte på biologitimen på skolen at Norrlandsgränsen = Dalälven...Denne er vrien! Begynner det på Dyb... evt = Djup.... eller på Mykl evt = Myckl... eller Myckel... - eller på noet helt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Ser det er en liten plass ved ôrnskiöldsvik som heter Bygdom, men du vet det stemmer jo ikke, vet jo ikke sikkert om ôrnsk.vik ligger i Norrland heller jeg da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg har sett på lenken flere ganger og leser den som D, men buen i D`en har en liten skjelv så jeg jeg ble litt usikker, men det er nok 99.999% en D. men hvor i länet befinner dette navnet seg, er det et lokalt navn inni skogen et sted eller er det ei gate i en av byene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ja, jeg blir ikke kloker på denne Viktor. Har googlet på Dyblin, men finner ingenting i Sverige med det navnet. Kanskje han har bløffa seg til et stedsnavn... hva vet jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.