Gå til innhold
Arkivverket

[#63052] Personnummer


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Takk til dere to, det var bare litt fundering rundt dette etter at byråkratiet greide å sende personnummeret til hele Norges voksne befolkning til avisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Ein mann eg kjenner, fortalde denne sjølvopplevde historia frå ca. 1950: Han voks opp ein mellomstor norsk by. Familien hadde eit nokså vanleg sen-etternamn, og faren delte namn med 6 andre menn i byen. Det gjekk stort sett greit med saker og ting - og om det vart litt krøll og feilsending, så visste dei om kvarande. Men ein dag kom det brev om at skilsmisse var innvilga....Den dagen samla faren familien til familieråd for å skrive søknad om nytt etternamn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Jo da, jeg skjønner problemstillingen, og at et enkelt system for å skille identiteter er på sin plass, men jeg syns vel at de som er ansvarlig for å passe på dem gjerne kan skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.