Gå til innhold
Arkivverket

[#63074] Oppslag i amerikanske kilder - Alchine (Akki) Aune gift med Leo Neuffer


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Alchine (Akki) Greve, født 14. september 1876 i Trondheim og døde 7. februar 1919. I august 1895 reiste hun til San Fransisco med skipet Xania med linjen Thingvalla, men kom siden tilbake. Under folketellingen 1900 var hun husbestyrinne hos grosserer Christian Sommerfeldt Hiorth på Furulund gard i Vestre Aker.Hun ble gift med Leo Neuffer fra Flensburg.Jeg finner ikke disse i Trondheim, lurer på om de reiste til Amerika. Er det noen som kan være så snill å undersøke om disse to finnes i amerikanske kilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei!Prøvde å søke litt her: http://oa.newsbank.com/ og sjekka innholdet i nokre obit's, men ingen Alchine eller Leo var nemnd. Ein Melvin H. Neuffer g.m. Eveline var det næraste eg kom :-) (dei hadde bl.a. ei dtr. Evelyne Kathleen Neuffer Jackman).MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hva er det du lurer på? Om de reiste til USA etter 1900?Vet du hvor Alchine døde hen? Hvor har du dødsdato fra?Vet du når og hvor hun giftet seg?- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Jeg vet ikke hvor Alchine døde, og hennes dødsdato har jeg fra en slektsoversikt laget av Sigmund Brænne i 1937. Det jeg lurer på er om de dro til USA? Evt hvor de slo seg ned. Vet ikke om Leo var innom Norge, eller om hun traff ham der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Jeg vet ikke hvor Alchine døde, og hennes dødsdato har jeg fra en slektsoversikt laget av Sigmund Brænne i 1937. Det jeg lurer på er om de dro til USA? Evt hvor de slo seg ned. Vet ikke om Leo var innom Norge, eller om hun traff ham der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På gravminner finnes en Oskar Neuffer f. 10-7-1912, døde 1-6-1944, Krigskirkegård, Trondheim. Han er ikke nevnt i 'Våre Falne'. Har lett i kib for Trondheim, men finner han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Hei Etter det jeg har funnet ut er Neufer en forholdsvis stor familie flere familier) i Flensburgområdet.Forsøker å finne en eller annen form for database med tyske søkbare folketellinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.