Gå til innhold
Arkivverket

[#63078] Berntine Christine Andersdatter, født 25/10/1871 i Hols, Buksnes, Nordland


Gjest Edith  M Toft
 Del

Recommended Posts

Gjest Edith  M Toft

Hvor ble det av Berntine Christine? Har funnet henne både døpt og konfirmert. Hun var datter av Anders Ellingsen f. 19/01/1823 i Verdal, Nord Trøndelag og Caroline Johanne Nielsdatter f. 13/04/1829 i Krogtoft, Borge, Vestvågøy. Finner henne ikke i 1900 telling som Andersdatter (hun hadde 2 eldre brødre som tok Andersen som etternavn)Er det noen som har bygdebok derfra? Kanskje det står noe der?Hun hadde og en halvsøster Anna Marie (Larsdatter, Carolinesdatter)f. 29/04/1864 i Svarholt, Buksnes. Kanskje noen vet hvor det ble av henne og.Den ene broren C(K)arl Andreas, er min oldefar, og så har jeg funnet broren Bernhard.På forhånd takk!Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kanskje hun brukte faren's eternavn.Fant dette:1900 telling:Nord-Rana Ellingsdatter, Berntine Kristine Tjenestep. Husgjern. og Kreaturstel 1871 Buksnes Nor Guldsmedviken Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei! Berntine Kristine er min tipp-oldemor. Vet når hun døde, men jeg tror hun ble gift og værende i Mo i Rana. Hun fikk tre barn Bjarne, Alfred og Elfrida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Tusen takk alle, dette må jo være den rette.Jeg har lurt litt om det kunne være henne, men siden der sto Ellingsdtr. og ikke Ellingsen, hun er jo Andersdtr.Dette var alle tiders Erlend. Vil gjerne vite hvem hun var giftet seg med, og etterkommere, Når hun døde osv. Du kan gjerne ta kontakt med meg på edithmtoft@hotmail.comNå er det å finne derres halvsøster, Anna Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Jeg har stussa litt på hvorfor hun står som Ellingsdatter flere steder, men jeg vet at det er samme person. Oldemoren min hadde noen papirer etter Berntine, en vaksinasjonsattest, der stod foreldrene som Anders Ellingsen og Caroline Nielsdatter på Svarholt i Hols sogn. Jeg har ikke så mye info om Berntine egentlig, men jeg har jo sett litt på anene og sånn. Kan sende deg en e-post om det jeg har. Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Takk skal du ha Erlend, det vil jeg gjerne ha.Du kan jo se på tema 26203 og 28910 i brukerforum her, da jeg lette etter min oldeforeldre.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.