Gå til innhold
Arkivverket

[#63100] Christian Olsen og Karen Sophie Torersdatter, bodde i Rygge 1865.


Gjest Bjørn Dahler
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Dahler

Hei!Er det noen som kan hjelpe meg med å finne skjebnen til Christian og Karen Sophie og deres barn og eventuelle etterkommere?Christian Olsen var født 29.06.1834 på Bjerkedal, Våler, Østfold og Karen Sophie Torersdatter var født 15.04.1844 på Femtegjeldplass, Våler, Østfold. De giftet seg 03.07.1863.Sønnenes navn var.: Ole Theodor, f. 22.09.1863 på Femtegjeldplass, Våler, Østfold - Johan Hendrik, f. 30.11.1865 på Bjølsundplass, Rygge, Østfold - Carl Richard, f. 04.01.1872 på Bjølsundplass, Rygge, ØstfoldChristian og Karen Sophie må ha flyttet fra Våler til Rygge en gang mellom 1863 og 1865. I 1865 bodde de på Myrvold i Rygge (FT 1865).Kan de ha emigrert ? Jeg har lett i emigrantprotokoller og Ellis Island uten å finne dem. Likedan med Folketellingene.Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Holder på å lete i utflytterlister for Rygge. Har ikke funnet dem der mellom 1872 og 1877, men jeg kan ha oversett dem da en del navn er ganske utydelige i kirkebkene.Fortsetter leting.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Har heller ikke greid å finne familien på utflytterlister fram til 1900.Lurer på om det kan være hjelp å få i Rygge historielag? http://www.ryggehistorielag.no/Har selv svært god erfaring med slike henvendelser.Lykke til med fortsatt søking.Skal si fra om jeg kommer over nye opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette være en bror av Karen Sofie Torersdatter? LenkeHar lett i emigrantprotokoller i digitalarkivet , uten hell jeg også. Har ikke funnet noen som passer til familien som var i Rygge i 1865.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Takk for hjelp, Gunn. Joda, det var broren til Karen Sophie som bodde på Femtegjeld i 1865. Karen Sophie hadde i alt 6 søsken (Aslaug, Hans Christian, Johan, Christian, Marthin, og Lauriz) som jeg vet ganske mye om etterkommerne til. De tre eldste døde ganske unge og fikk ingen barn, mens de 3 yngste fikk barn, barnebarn osv. Barna til Karen og Christian var min bestefars tremenninger.Det er hva som skjedde med etterkommerne til Karen Sophie og Christian som står igjen i denne lille delen av slekta.Jeg tar kontakt med Rygge Historielag.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.