Gå til innhold
Arkivverket

[#63103] Ingmar Alfred Mikkelsen Rustad. Tinnoset i Telemark.


Gjest Sten Fredrik Bålsrød
 Del

Recommended Posts

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Ingmar Alfred Mikkelsen Rustad. Minst to av hans barn er født i Tinnoset, men døpti Brunlanes flere år etter.(i 1928) Barnas mor var Karoline Mathilde Larsen. (min oldemors søster). Er det noen som vet noe mer om denne familien?Hilsen Sten F. L. Bålsrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Lurås

FT 1900 for Åmot i Østerdalen nevner Ingmar Rustad, ugift dagarbeider på gården Myrbakken i Storelvedal. I 1902 flyttemelding for Ingemar Alfred Mikkelsen Rustaen, Osen ugift arbeider til Lier fra Åmot. Han er født 16/4-1881 døpt 3/7- 1881 og konf. 1895 i Osen. Kan dette være samme mann? Det var stor aktivitet på Tinnoset i begynnelsen av 1900 med Tinnosbanen og Rjukanbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Lurås

FT 1900 for Åmot i Østerdalen nevner Ingmar Rustad, ugift dagarbeider på gården Myrbakken i Storelvedal. I 1902 flyttemelding for Ingemar Alfred Mikkelsen Rustaen, Osen ugift arbeider til Lier fra Åmot. Han er født 16/4-1881 døpt 3/7- 1881 og konf. 1895 i Osen. Kan dette være samme mann? Det var stor aktivitet på Tinnoset i begynnelsen av 1900 med Tinnosbanen og Rjukanbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Ingmar Alfred Mikkelsen Rustad, N. Osen, i Åmot, f.16.04 - 1881, d. 20.03. 1949, smed, gift med Caroline Mathilde Andersdatter Larsen, f. i Brunlanes kommune, Larvik,f. 13.05. 1876, d. 25.09. 1967.Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Dette var midt i blinken. Er det noen som vet hvor de bodde da de døde? Har ikke funnet dem i Brunlanes.Hilsen Sten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg tør ikke å si det for sikkert, men det jeg har fått opplyst, er at de bodde i Porsgrunn, men ta det med en klype salt. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Hei Jeg har funnet fire barn av Ingmar Alfred og Caroline Mathilde. 1.født 23.juli 1906 (Ukjent sted). 2.født 26.november 1907 i Brunlanes 3.født 1.desember 1913 på Tinnoset og 4. født 1919 på Tinnoset. Det er mye mulig at de hadde flere barn, men jeg har ikke funnet flere en fire. Skal sjekke i Porsgrunn og Skien en gang til.Tusen takk Sten Fredrik Bålsrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Det var interessant at du har funnet disse barna til Ingmar Alfred og Caroline Mathilde, men har de ikke fått noe navn ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Hei1. Asbjørn Mikkelsen Rustad 2. Magnus Mikkelsen Rustad 3.Marta Rustad 4.Nelly Olava Rustad.Asbjørn giftet seg 2o.mai 1932 i Porsgrunn med Gubhild Margarete AndersenHilsen Sten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

HEi. Takk for svaret. Fant Asbjørn og Magnus, men skal tro hvor disse pikene var døpt ? Foreldrene må ha flyttet på seg ofte. Har også en mistanke om at det må ha vært flere barn mellom Magnus og Marta ? og hvilke kirkesogn sorterer Tinnoset under ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Hei Marta og Nelly Olava ble døpt 31.mars 1928 i Tanum kirke i Brunlanes. Da Asbjørn og Gunhild giftet seg, var deres forlovere Magnus og Thoralf. Thoralf Rustad har jeg ikke funnet. Tinnoset ligger vel under Gransherad i Telemark. Magnus og Asbjørn er begge født og døpt i Berg i Brunlanes.Hilsen Sten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Hei på deg Sten Fredrik!Det er helt riktig at Tinnoset hører inn under Gransherad i Telemark. Jeg har kikket i min bygdebok for Hitterdal for der har jeg funnet litt om Tinnoset før, men hadde ikke hellet med meg.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Hvis Marta og Nelly Olava ble døpt 31.mars 1928, så måtte moren være 52. år, og det var utrolig. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Hei Marta er født 1.desember 1913 på Tinnoset og Nelly olava er født 6.juli 1919 på Tinnoset. Begge jentene ble døpt 31.mars 1928 i Tanum kirke i Brunlanes. Så de var vel nærmere voksendåp en barnedåp.Hilsen Sten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei igjen. Denne fadderen ved Marta og Nelly Olavas dåp, og som het Thoralf Rustad, kan godt være Asbjørn Rustads søskenbarn fra Nordre Osen, ? han var sønn av en eldre bror av Ingmar Alfred ( Thorvald Rustad ). Thoralf Rustad var født, 06.09. 1898, d. 13.09. 1959. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Hei Nå har jeg sjekket i kirkeb. og jeg har ikke funnet Thorvald noe sted. Vet du i hvilken kirkebok jeg kan finne ham?Hilsen Sten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Ingmar Alfred Mikkelsen Rusta ( Rustad ) er antatt senere. Han var yngst av en søskenflokk på 10. barn. Broren Thorvald var nr. 8. i flokken. Han var f. 17.01. 1873 ( se kirkebok for Osen ( da under Trysil ) 1814-1877. Thorvald Rustad var dekorasjonsmaler, og bodde en tid i Christiania. I 1924, bygde han eiendommen Rustad, i Nordre Osen. De hadde 4. barn : Thoralf, f. i Christiania, 06.09. 1898 ( gift 2. ganger ). Astrid Rustad, f. i Stange, 23.01. 1901. Øystein Arnljot Rustad, f. 25.01. 1905, og Marie Rustad, f. på Kvinneklinikken i Oslo, 23.11. 1909. Alt dette står i bygdebok for Osen, 2007. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Hei igjenNå har jeg funnet noen ja. Teodor, Berte, Martha, Thorvald, Hanna og Ingmar. Så da mangler jeg fire. Kanskje de fire eldste?Hilsen Sten i Larvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei igjen. Nummer 1. Karoline Dorthea, f. 01.08. 1858. 2. Olaus, f. 01.10. 1861. 3. Teodor. 4. Berte. 5. Martha. 6. Thorvald. 7. Hanna. 8. Ingmar Alfred. Jeg skrev vel at Thorvald var nr. 8, men det skyltes nok at jeg hadde regnet med 2. døtre som Mikkel Olsen Stemsrud ( Rusta ) hadde før ekteskap. Det var Marthea, f. 03.10. 1855 ( til amerika 1880 ), og Karen Helene, f. 11.06. 1858,og født samtidig med hans første datter i ekteskapet, Karoline Dorthea. Kvinnen han hadde disse 2. døtrene med, het Helene Hansdatter Bækken ( Wolden ), fra Sørskogbygda i Elverum, f. 1824. Er du forresten i slekt med disse Rustad-folkene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

Heisann Tusen takk skal du ha. Min forbindelse til denne Rustadslekta er Ingmar Alfred Rustad, som var gift med min oldemors søster Karoline Mathilde Larsen. Min oldemor er Julie Johanne Larsen, som var født 14.september 1883 i Tvedalen i Brunlanes ved Larvik. Karoline Mathilde var eldst i en søskenflokk på 10.(9 jenter og en gutt. Deres foreldre var Anders Anton Larsson Dalmann født 1848 i Gunnarsnäs i Sverige og Olava Nilie Christoferdatter født 1855 i Hedrum.Hilsen Sten Fredrik i Larvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.