Gå til innhold
Arkivverket

[#63106] Thorstensen Mørk fra Bergen. Hvem var han?


Gjest Arne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Hansen

5. februar 1919 ble Mary døpt i Korskirken i Bergen. Foreldre var Ingeborg Larsen fra Vik i Sogn og Åsmund Johan Thorstensen Mørk f. 1887 i Bergen.Jeg vet en del om Ingeborg. Men hvem var Åsmund?MvhArne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her gifter en Jens Torstensen Mørk f. 1836 i Ytre Holmedal, Sunnfjord seg med Emerentse Severine Pedersen f. 1847 i Jølster i Bergen 20.07.1873.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Takk for svar, Rune!Dette ser lovende ut! Jeg spør for en venn av meg. jeg må komme tilbake når jeg har fått snakket med han.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Det er den rette familien, sier min kollega. Nytt spørsmål:I følge(4) gifter Jens Torstensen seg i Hamre kirke med enke Martha Johannesdatter og bosetter seg Vinddalen, Åsane. Hvem var Martha gift med før? Finnes det oppslag om dette/om Vinddalen i bøker/skrift?Far til Martha ble født på Rødberget i Hosanger, fastlandet. Far: Johannes Monsen. Finnes det oppslag om denne familien? Hvor ligger Rødberget?Mvh Arne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.