Gå til innhold
Arkivverket

[#63107] Familinavnet König


Gjest MayBritt Widén
 Del

Recommended Posts

Gjest MayBritt Widén

Hei Fins det noen som vet noe om etternavnet König.Eksempelvis hvor det kommer fra og hvor det fans i Norge. Med vennlige hilsener MayBritt Widén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg kan ikke svare på hvor Kønignavnet kommer fra , men om du søker på navnet i 1900-folketellingen finner du en del i Rogaland, Egersund, Stavanger, Haugesund.pluss 11 navn i Bergen.I 1865 finner vi navnet i Hedmark, 1. i Hordaland 7, og i Rogaland 9 .Har ikke lett i 1801 og heller ikke i 1875-tellinger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayBritt Widén

Hei Gunn Forsökte få opp de på RHD men får bare opp en mann- Prövde både på 1865 og 1900 -tallet.Kan du legge en lek til de du fikk opp i Bergen? Takk på forhand. Med vennlige hilsener MayBritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du søker bare på etternavn Kønig i RHD-tellingene 1865, 1875 0g 1900 bør du få opp de som finnes. Legger inn en lenke her så kan du også prøve på dette selv:LenkeOm du skal ha digitalarkivet så kan du søke også der på etternavn Kønig både 1801, 1865 , 1875 og 1900. Om du ikke får dette til skal jeg prøve å legge inn fra Bergen de du ønsker.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Den meste kjente Kønig jeg kjenner fra eldre tider, er den danske botaniker Johan Gerhard Kønig. Han ble født 1725 i Livland, den polske delen.Ellers finner du Kønig også i Christiania på 1700-tallet, 1801-tellingen inneholder også noen personer der slektsnavnet ikke er kommet med, et eksempel Hans Davidsen i Skjeberg (kom fra Christiania) som var en 'Kønig'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Enda en Kønig i Bergen i 1748 Lenke Ang. borgere i Bergen, om du søker etter etternavn begynner med Køn... så vil du finne 6 til som var borgere i Bergen 1672-1748.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola L. Zetlitz

HeiCompagnichirurg Friedrich Christopher Kønig (min tipp-tipp-tippoldefar) ble født i København i 1775. Far var Grenader Jacob Kønig. Friedrich kom til Norge og etterhvert Bergen. Hans etterkommere bodde i hovedsak i bergensområdet og Rogaland.mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.