Gå til innhold
Arkivverket

[#63108] Marie Johannesdtr.


Gjest Tore Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Hansen

Leter etter hennes forfedre. Hun var gift med Gjert Johansen. Vielsen nr.10 på siden Kildeinformasjon: Nordland fylke, Borge, Ministerialbok nr. 880A04 (1821-1843), Ekteviede 1824, side 370-371. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16694&idx_id=16694&uid=ny&idx_side=-143>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er Maren Johannesdatter 19 år som blir konfirmert nr 14 1814 til høyre:LenkeDu bør fortelle hva du vet om dette paret, barn, bosted etc. Man kan ikke ut fra vielsen si noen om hvor hun kommer fra.Dette paret er ikke i Borge i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Se samme tema 59724.I bygdeboka for Borge og Valberg, bind VII, side 190, under Garnes: Foruten leilendingene (gårdmennene) er det nevnt flere husmenn på Garnes i 1820 og 1830 årene: Johannes Christensen (f. 1798) fra Limstrand bodde her i 1823-25, Gerth Johannesen (f. 1799) i 1827-30, .........Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Fra tema 59724: I Borge og Valberg bygdebok bind VII,under gnr. 116 Steira, side 153: Michel Christophersen falt fra i 1781 og hans svigersønn Johannes Johannesen overtok hans bygsel. Han var gift med Karen Michelsdatter (1752-1783). de fikk bare ett barn i 1783) og Karen døde samme år. Johannes giftet seg igjen høsten 1783 med enken Lovisa Michelsdtr. fra Ostad. De fikk 5 barn i årene 1785-1797.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Tore Hansen, du ignorerer fullstendig min kommentar.I ditt første innlegg skal du gi de opplysninger du har angående ditt spørsmål og henvise til tidligere tema. Synes du det er for mye forlangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Jeg fant en Gjert Johannesen Limstrand konfirmert i Borge i 1816, 17 år gammel, døpt af Colban : Kildeinformasjon: Nordland fylke, Borge, Ministerialbok nr. 880A03 (1796-1821), Konfirmerte 1815-1818, side 286-287. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16693&idx_id=16693&uid=ny&idx_side=-106>Lenke Permanent bildelenke: LenkeJeg finner han ikke døpt i Borge i 1799. Finner heller ikke mer om Gert og Maren i den bygdeboka jeg har, ved å se under Steira, Garnes, Limstrand og Lyngedal. Det siste stedsnavnet er oppgitt ved konfirmasjonen til Andrina/Anne/Hanne Lovisa/Lovise Gjertsdatter, f. 1832.Dette kan være Lovise Gjertsdatter i ft, 1865 på Vikjord:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hansen

Beklager, jeg glemte å ta med temanr.59724, som omhandlet samme sak. Mitt ønske er å bidra på en best mulig måte i forumet og lover å skjerpe meg. Takk skal dere i alle fall ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.