Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#63117] Skifte/dødsmelding i Bergen 1830, Cecilie Olsdtr.

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Det dør en enke Cecilie Olsdtr. i Bergen 23.08.1830. Hun var enke etter avgått sjauer Anders Olsen.Jeg tror dette paret var uten barn, og jeg er svært interessert i om der finnes noe skifte eller dødsmelding etter henne. Om så er, kan jeg få opplyst hvem som er nevnt der?Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Hun står ikke i dødsfallslisten for Bergen skifterett! Kanskje stiftelseslem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Takk for hjelpen.Man kan ikke vinne hver gang. Ved nærmere ettertanke kan det heller ikke være rett person. Den jeg leter etter var ugift i 1801 og oppholdt seg på Aarstad Hovedgård, og så sent som i 1809 bodde hun i Skuteviken.Og det er trolig hun som bor i rode 23 hus 120 i 1815.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=berg1815&gardpostnr=15014&merk=15014#ovre>LenkeHun som var enke etter Anders Olsen ble gift i 1799, og er å finne sammen med sin ektemann i 1801.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.