Gå til innhold
Arkivverket

[#63118] Skifte i Os, Anna Margrethe Nilsdtr Midhus 1835-1844


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Skifte begynt 15. juni og sluttet 21. okt. 1836, enkemann Nils Johannessen Midhuus og barna Johannes N., 12, Niels N., 9 3/4, Thomas N., 4 3/4, Kari N., 7 1/2 og Anna N., 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Det står, som du kanskje veit, mykje meir om denne slekta i Ossog, band III. Gardbrukaren og rosemålaren Nils J. Møs (Midthus blir uttalt 'Møs' i Os) (1795 - 1875)var nemleg farfaren til bygdebokforfattaren, bonden, rosemålaren og ordføraren Nils Tveit (1876 - 1949). Mellomleddet er rosemålaren og bonden Annanias N. Tveit (1847 - 1924), den 3. sonen til Nils J. Midthus i hans andre ekteskap.Sjå elles boka 'Rosemålarane - Ei slektskrønike' av Lars Skorpen, Os, 2006. Utgjevar: Torunn Rød Farsund, Os. Denne boka kan vera eit vesentleg supplement i denne samanhengen.Lars Skorpen, som er oldeborn av den nemnde Annanias Tveit trekkjer linjene tilbake til Nils Stålby og meiner at rosemålinga i Midthordland, har visse innslag av svensk rosemålingstradisjon. Skorpen hevdar òg at Torunn Rød Farsund i Os er sjuande, eller jamvel åttande generasjon rosemålar i ubroten line attende til Johannes A. Skulstad og svigerfaren hans Nils Stålby på Tveitarås. Lars Skorpen nyttar mange ulike kjelder, Atle Austestad er ei av dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Vi har klart å føre Nils J. Midthus/Mehus/Møs tilbake til Nils Stålby og Anna Pedersdtr, men jeg visste ikke at han var farfar til bygdebokforfatteren! Fant dåpen hans her: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 11 (1789-1815), Kronologisk liste 1795, side 46. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11622&idx_id=11622&uid=ny&idx_side=-49>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Faren Johannes Johannessen Tveitarås var dattersønn til Nils Stålby og mora Anna Tomasdtr Børdal var sønnedatter til Anna Pedersdtrs andre mann Peder Tomassen Tysseland: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 9 (1766-1779), Kronologisk liste 1769, side 35. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Utan å driva reklame for osingen lokalhistorikaren Lars Skorpen vil eg påpeika at boka hans er både velskriven og rikt illustrert. Motiva er (sjølvsagt) i hovudsak rosemålte gjenstander frå Os og Samnanger fram gjennom farne tider og fram til i dag, men òg gamle fotografi. Jau, gamle Nils 'Møs' var farfar til Nils Tveit som skreiv Os-soga - noko som kanskje indikerar at Tveit hadde god oversikt på slektsgreina tilbake til Tveitarås i Smngr. E-posten min: thatvik@online.no. Elles bør det nemnast at Lars Skorpen også fortel korleis etterkomararane til Nils J. Midthus er spreidde, men hovudfokuset hans er heile tida på dei utøvande rosemålarane. Og både Skorpen og Rød Farsund er oldeborn av den i innlegg (4) omtala rosemålaren Annanias N. Tveit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har notert meg det, det var da jeg fant Maria Loss at jeg ville sende deg et ord.Skrev alle barna til Nils Midthus/Mehus/Møs seg for Tveit eller var det bare Annanias?Jeg skal nok få tak i den boka neste gang jeg er i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.