Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

[#63138] Christie Andersdtr Fjell-Birkeland f. 1767 Fana: etterkommere

Recommended Posts

Christie Andersdtr er datter til Anders Hansen Fjell-Birkeland (1723-1774) og Anna Nilsdtr Tveit (f. 1725 i Samnanger og datter til Nils Pedersen Stålby/Smedby og Anna Pedersdtr Tysse)Hun ble døpt 2/8-1767: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070504610378.jpg>LenkeHun gifter seg i 1796 med Ole Tomassen Hatlestad: LenkeI ft 1801 bor de på Fjell-Birkeland: LenkeDe har ingen barn her. Heller ikke finner jeg noen barn døpt i Fana før 1799, eller frem til 1803.Er det noen som har bygdebok fra Fana og kan fortelle om dette ekteparet fikk barn?Jeg finner ikke skifte etter Ole Thomassen på Fjell-Birkeland, men han dør der i 1820: LenkeChristie gifter seg opp igjen i 1825 med Arne Olsen Nedre Totland: Lenke Her står det 53 år, men hun var nok nærmere 58, så dette paret fikk nok ikke barn.Christie Andersdtr dør på Indre Hope, da stemmer alder med fødselsår:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjarte Breistein

Dette står i Fanaboken: Ola Tomassen Hatlestad, f.ca.1767, d.1820,bygsla i 1796. G.1796 m. Kristi Andersdtr.f.1767. Ingen barn.Ho flytte til Hop etter at mannen var død og g.seg m. Arne Olsen frå N. Totland.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha for det, tenkte meg at det var slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.