Gå til innhold
Arkivverket

[#63144] Søker Olav/Olaf/Ola Espesete/Espeseth f. 1891 i Vik i Sogn


Gjest Øystein Espeseth Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Espeseth Andresen

Jeg søker informasjon om Olav/Olaf/Ola Espesete/Espeseth. Han ble født i Vik i Sogn og flytta med sin kone (Marta Olsdatter Tryti også født 1891) og barna til Bergen, og senere til Solum i Telemark. Etter dette vet jeg ikke hvor han har tatt veien. Mest sannsynlig flyttet han til Oslo hvor han etter hvert også døde. Men; jeg har førsøkt alle mulige søk, men klarer ikke finne noen som matcher 100 prosent. Kanskje flyttet han tilbake til Vik? Han er registrert som Olav Jonson Espesete i utgangspunktet, men figurerer med ulike versjoner av navnet, litt avhengig av hvor man søker. Hans kone Marta døde i Oslo i 1984, og er gravlagt sammen med to av sine sønner (Olaf og Jon). Men Olaf er ikke gravlagt der. Jeg lurer altså på om noen kan hjelpe meg å finne ut når han døde, og evt hvor han er gravlagt. Og kanskje noen kan hjelpe med å spore opp hvor han oppholdt seg den siste delen av sitt liv? Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.