Gå til innhold
Arkivverket

[#63148] Lars Spande - Akkerdal nordre i Aure, M/R


Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Lars Spande f.1835 i Haugesund var enkemann og dagarbeider på Akkerdal nordre i Aure ved FT 1875. Lenke Finnes det noen opplysninger om hvem han var gift med? - og når han døde? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Takk for innspillene. Jeg har et lite håp at du har rett i den første lenken Kjellaug, for det er denne Lars Johannes f.1849 og bror til min oldemor jeg prøver å finne. Foreldrene kalte seg for Spanne (i Torvastad)og var bosatt i Haugesund. Fødselsdatoen stemmer ikke, men ikke umuligt at det er feilskrift. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Til nr. 5. Ja, det er han som er bror til min oldemor og kanskje den Lars Spande som bodde på Aure i 1875. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, det skjønner jeg nå, såg faktisk ikke at det var en til over som hadde det Spande i navnet sitt!!Men da var han jo 18 år i 1865 og må være han som er født i 1849 som Anne fant og ikke i 1835? Stemmer det? Da er han som er i M&R for gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Ja i utgangspunktet er han alt for gammel. Håper jeg kan finne ut hvem han var gift med og når, så jeg kan få klarhet i hvem denne karen var siden han het Spande og kom fra Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.