Gå til innhold
Arkivverket

[#63157] Hans Andersen 'Sørumseie' f.ca. 1741, Vågå?


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hans Andersen var gift med Barbroe Andersdatter f.ca. 1753 og de var bosatt på 'Sørumshaugen' i Vågå, som husmansfolk i 1801. Kan noen gi opplysninger om deres OPPHAV? Kjenner til deres 3 barn; Anders, Hans, og Iver.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakup Skjedsvoll

Det er ikkje mange opplysningar du har og derfor blir også det som følgjer her nokså usikkert. Dersom desse to var frå Vågå, må Hans Andersson vera han som vart døypt 10.01.1745, son til Anders Jakobsen. Han er nok frå hovudsoknet i Vågå for to av fadrane er frå Nordherad og to frå synst i Sjårdalen. Eg veit ingen annan Hans Andersson som er døypt i Vågå mellom 1739 og 1750.Dersom Barbro Andersdotter var frå Vågå, må det truleg vera ho som vart døypt 27.10.1754, dotter til Anders 'Baken'. To av fadrane er frå Nordheradsbaksida, eller er det ikkje gjeve opp bustadnamn.Det må truleg vera desse to som vart trulova 29.10.1787 og vigde 15.12.1787.Eg greier ellers ikkje å plassere dei inn i slekter i området som eg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Jakup.Takk for opplysningene. Dette må være rette personene. Hans og Barbroe kommer fram ved deres barns æktevielse, men som vanlig står bare deres navn og ikke noe mere. Derfor hadde jeg ikke noen flere opplysninger. Men tusen takk for dette innspillet.Hilsen Gunnar Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.