Gå til innhold
Arkivverket

[#63159] Brente kirkebøker i Kristiansund?


Gjest Raymond Ronessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Raymond Ronessen

Heisann. Jeg prøver å sjekke opp en Peder (Anders) Kalseth, f. 1867 i Kristiansund i kirkeboka for å finne fødsels- og dåpsdato, men det kan se ut som boka har vært utsatt for brann og sidene for dette året er oppbrent.Er det noen som kanskje vet hvordan jeg kan finne data på denne Peder Kalseth?Vennlig hilsen Raymond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raymond Ronessen

Det er sikkert han. På gravsteinen står det Kristiansund, men dette er sikkert feil. I folketellinga du viser til er han født i Stangvik i Surnadal, som i allefall er i samme fylke som Kristiansund. Det finnes en Peder Anderssen i kirkeboka for Stangvik, f. 5/2 1867, døpt 22/4 1867 - [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6446&idx_id=6446&uid=ny&idx_side=-13>Lenke Her står han oppført født i Julvik, som stemmer med giftemålet i Tromsø kirke den 2/1 1895 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raymond Ronessen

Han skal visst også være konfirmert i Stangvik i 1882 ifølge ekteskapet i Tromsø. Men jeg har ikke lykkes i å finne han i 1882.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Gårdsnavnet Kalset finnes i Halsa som en gang var i Stangvik prestegjeld. Antar du finner ham i kirkebøker Stangvik/Halsa. Det er også klokkerbøker Halsa/Halsa.Halsa ligger nært Kristiansund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Unnskyld, jeg leste visst ikke ditt innlegg 3 godt nok. Det ser ut som Julvik, men jeg ser ikke dette gårdsnavnet i 1900 verken i Stangvik eller Halsa. Jeg er ikke lokalkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.