Gå til innhold
Arkivverket

[#63162] Foreldrene til John Olsen, Norderhov


Gjest Kaare Fleten,
 Del

Recommended Posts

Gjest Kaare Fleten,

Han er født ca. 1799, fordi han var 66 år i 1865 tellingen. Da var han husmand på,Smella. Jeg finner ikke folketellingen for Norderhov i 1801 på digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Denne Joens dåp ble bekreftet i Lunder 2. juni 1799 (på venstre side, femte innføring fra bunnen): Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 6 (1789-1811), Fødte og døpte 1799, side 103. Permanent sidelenke: LenkeDenne Joen Olsen passer jo veldig bra aldersmessig, men man kan ikke alltid stole på aldersoppgaver i folketellinger. Det finnes også en Joen Olsen døpt 17. mai 1801 med foreldre Ole Jessen og Ingbor Joensdatter.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Den andre Joen Olsen født i 1801 fant jeg først i Familysearch, men finner ham ikke i kirkeboka.Heller ikke blant konfirmerte har jeg funnet ham.Men Joen Olsen Kittelsbye ble konfirmert i 1816, 16 år gl. Nr. 8: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 8 (1814-1833), Konfirmerte 1816, side 494-495. Permanent sidelenke: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Smella var vel en husmannsplass under Weholt? Da kan det passe at Jon Olsen var født 1799.Kirkeboka fra Norderhov viser at Hmd Jon Olsen Veholdteje døde 19/3-1882. (Født 1799). Se nr.19: LenkeSorenskriveren har i dødsfallsprotokollen registrert han som født 29.April 1799. Det var forresten intet til skifte. Legger ved et klipp som viser fødselsdagen sorenskriveren opererte med. (Synd at kun dåpsdagen er ført i kirkeboka fra Norderhov på den tid). Dødsfallet ble meldt av Jon Olsen 20.mars.

bilete5701.1882.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaare Fleten,

Takk for raske og gode svar. Jeg ledet et kurs med 4 deltagere og disse fikk se hvor effektivt Brukarforumet er. Takk til de mange slektsgranskere som hjelper hverandre. Svarene er kopiert og blir overlevert deltagerne på neste kurskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.