Gå til innhold
Arkivverket

[#63168] HO; Etterkommere etter Peder Hansen Fusa (Hope/Børdal/Tysse) 1668 - 1741


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

46 og 48. Nei, den Marita (synest jeg det står) er vel heller Maren Kruse ettersom Pedersdtr er blitt til Hansdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det står Maria Loss. Dette har vi vært inne på før. Det var da vi begynte å drøfte for alvor at Jens hustru het Maren/Maritte/Marie el l. Men kan fru Jens Loss ha levd til 1698....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det tviler jeg på - at hun levde så lenge. Men hun kan være en datter av Jens Loss som vi ikke har fått med oss.Marita mente jeg det stod i innlegget til Christian (46) der det er overstrøket, ikke i mitt (48).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Er det ikke slik at Jens Loss' barn ble født fra ca 1638 og utover? Var Anne den eldste eller en av de eldste? Jens skal ha vært f ca 1606, men hans hustru behøver da ikke å være født før ca 1620. Hun kan altså ha levd i 1698.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Er det Os eller Fusa sogn hun skal ha dødd, mon tro? Terje var jo inne på tidligere at hun både kunne bo på Moldegård i Os og på Holmefjord/Hope i Fusa. Hvis det er en datter av Jens, Marie, så må jo hun også kunne finnes igjen. Vi nærmer oss tross alt år 1700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, det er ikke godt å si hvem som var eldst av disse barna. Vi har vel dødsårene på de fleste eller sånn omtrent. Anna var født ca 1638, men det er jo heller ikke kildebelagt.Samuel skal være født ca 1644 så han er vel blant de yngste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(56) Dette blir jo ti år feil, så nå vet jeg ikke hvem som dør i 1699. Christian, hvor er du???(57) Jeg er i hvertfall 99 % overbevist om at Jens Loss hustru het Mar...., et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ane Malena var ikke hun født i 1687 da? Da kan det ikke være det samme barnet for hun villa ha vært 5 år i 1692. Fikk de nok en Anne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Arnfrid, jeg tror navnet til denne Ane Pedersdtr d. i 1799 begynner med en Ty.. og ikke en Sy ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Innlegg 60: Før jeg så dette innlegget hadde jeg også kommet til at det helt klart står Ane Pedersdtr. Ty..som i Tysseland el.l.Inlegg 48: Faddere for Anne Pedersdatter Sønderborg 21. sept. 1698 Lenke Samuel Loss, Niels Andersen, Margareta Hoffmand, Maria Loss, Maria Synderborg. Her har vi m.a.o. 2 blad Maria, den ene Maria Loss som omtalt over, den andre, Maria Synderborg, hvem kan hun være? Kanskje kona til onkel Jørgen Pedersen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til (60):Mi tolking: Anne Pedersd Tymmernæs (Tømmernes i moderne daglegtale), nabogard til Røykenes (Røgenæs) på Søfteland (Syffteland) i Os.Til (41):Anne Malene Pedersd. Sønderborg døypt i januar 1687 er notért, garantert det eldste barnet i denne søskenflokken.Til (46) og (48):Maria Loß i 1698 - kona til Jens?? Ja, det er jo mogeleg, men i so fall var ho gammal då .... Jens Samuelson Loss var, ifølgje Jan Fr. Lampe, fødd kring 1604 og døydde ein gong mellom mai og november i året 1668. Vi veit naturlegvis ikkje _når_ Jens vart gift, og heller ikkje kva kona heitte. Men det er ikkje urimeleg å rekna med at han vart gift om lag 1629 eller straks etter, for dét året tek han til som hjelpeprest, dvs. huskapellan, i Os hos faren Samuel Steffenson Loß. Ut frå dette meiner Lampe tydelegvis at Jens Samuelson Loss var fødd om lag 1604.Den av borna til Jens Loß som var eldst var mest truleg sonen Anders, som er registert som huskapellan hjå farfaren i Os frå og med året 1655. Ut frå at prestane visstnokk måtte vera minst 20 år før dei fekk eit embete, (etter 1629 måtte dei òg ha teologisk embetseksamen), og at ein vart myndig som 25-åring; stipulerar bygdebokforfattar Nils Tveit (Os-soga) Anders til å vera fødd omlag 1635, altså at han var _minst_ tjue år då. Men han kan sjølvsagt ha vore omkring femogtjue òg. Eg for min del vil - ut frå føreliggjande opplysningar - førebels konkludera med at Anders Jensson Loss var fødd i tidsrommet 1630/1635.Broren Niels, som døydde seint i 1670, var fødd om lag 1648. Søstra Kirsten Loss (seinare fru Pych), som visstnok var yngst søskenflokken, i alle høve av dei som vart vaksne; var truleg fødd rundt året 1650. Førebels oppsummering: Borna til Jens Loss og fru X var høgst sannsynleg fødde i tidsrommet frå (tidlegast) 1630 til 1650, kanskje eit par år inn på 1650-talet. Kona til Jens, fru X, var kanskje nokre år yngre enn mannen, men neppe særleg yngre enn 18 då det første bornet vart fødd.Altså: fru X Loß (kall henne gjerne Maria for min del) er _seinast_ fødd om lag 1612 dersom Anders er fødd i 1630. Evt. _kan_ ho vera fødd så seint som ca. 1617 dersom Anders er fødd kring 1635. Det siste er igjen sjølvsagt under føresetnad av at Anders Jensson er det aller eldste barnet her, og at det ikkje var eldre søsken som døydde unge/ ikkje levde opp. (Med det vi i dag veit om mortaliteten på 1600-talet er det langt meir truleg at Anders Jensson hadde småsøsken som ikkje levde opp enn at han ikkje hadde det).Oppsummering: Dersom Maria Loß faktisk er identisk med fru X Loss, og dét veit vi ingenting om; så var ho minst 81 år gammal i 1698, ein høg alder på den tida. Og mest truleg var ho - igjen under dei allereie opplista føresetnadene - difor mest truleg mykje eldre. Men vi veit òg at Anna Jensdtr. Loss, f. om lag 1638, vart utgammal i høve til det som var vanleg på den tida. Og det er vel fullt mogeleg at Anna 'slekta på' mor si i dét høvet. Sterk helse, gode gener og ein porsjon flaks, får vi tru -.Éit vesentleg moment som talar _mot_ at enkja til sokneprest Jens Loss vart så gammal, er at _dersom_ ho levde etter 1680, så ville dødsfallet hennar vore tatt med i oversynet 'Geistlige skifter i Bergens Stift' (ein hervérande database), ho var jo presteenkje. Det oversynet tek til i året 1681, og der er ho ikkje. No kan det sjølvsagt vera feil- og manglar med opplistinga der (hòl), men eg trur no likevel at enkja til soknepresten Jens Loss ville vore uttrykkeleg nemnt om ho hadde vandra over i det hinsidige ein gong etter 1680. Ergo trur eg at ho sa 'takk for seg' _før_ 1681.Ein annan sak er at vi sjølvsagt ikkje bør ta oppgjeven alder i kyrkjebøkene for god fisk. Dersom ein kan kontrollera alderen opp mot ei folketelling el. liknande, bør ein gjera det. Døme: Samuel Jensson Loss på Holmefjord vart oppgjeven å vera 63 år då han døyr i 1707. Det vil seia at han var fødd ca. 1644. Men ved FT i 1701 er han berre 51 år gamal, noko som tilseier at han var fødd i 1650. Kva skal då ein tru mest på? Den alderen som lensmannen Samuel Jensson sjølv oppgjev til futen (hans overordna) ved folketeljinga, eller den alderen som kona/familien hans oppgjev til presten Garmann då han går bort seks år seinare??Hugs i denne samanhengen også på at prestesonen Samuel kunne både lesa- og skriva, og difor sjølvsagt _visste_ kor gamal han var. Dette då i motsetnad til dei fleste av sambygdingane hans, som på den tida var analfabetar.Når det gjeld Brita Loß, som vi finn her- og der som fadder kringom i Os prestegjeld, fram til om lag 1674, Så har eg gjort meg nokre tankar om henne òg i ein tråd eg starta på Arkivforaet, nemleg at ho _kan_ vera ei til no ukjend (og ugift??) dotter av gamlepresten i Os, Samuel S. Loss; i så fall kanskje den aller yngste?Men det kan vel òg henda at denne Brita Loss var ei svigerdotter av sokneprest Samuel Steffenson. Eg for min del kjenner nemleg ikkje namna på dei evt. konene til Jens S. Loss sine brør (Elias, Daniel, Niels og Hans). Eller Brita kan sjølvsagt også ha vore kona til den ovanfor omtala Anders Jensson Loss. I så fall var ho enkje etter 1670, då kapellanen Anders gjekk over i det hinsidige.Men dotter av Jens Loss var ho mest sannsynleg _ikkje_, for då ville ho nok ha vore nemnt i det relativt ofte omtala skiftet etter Niels Jensson Loss på Molda i Os. Dersom ho var enkja etter Anders var ho _ikkje_ arving etter Niels, og sjølvsagt heller ikkje dersom ho var farsøstra til den same Niels'n, - all den tid Niels påviseleg hadde mange søsken i live.Eit heilt anna moment er at nokre av dei 'Los' og 'Loß' som ein stundom støyter på i protokollar- og register, faktisk ikkje har noko som helst med Loss-ætta å gjera: Det er rett og slett yrkesgruppa LOS. Det vil seia at vedkomande er/var/hadde vore Los, eller var knytt til ein som utøvde/hadde utøvd denne profesjonen. Snublar du over til dømes ein 'Ole Los' i 1600-talets Bergen, så var han vel faktisk nettopp det - og neppe ein eller annan uektefødd son av presten Jens Loss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk for interessant innlegg, Terje, vi har venta på deg-:)Som jeg sa over i innlegg 53 tviler jeg og på at denne Maria var kona til Jens for da ville hun ha vært svært gammel i 1698!! Men hun er nok del av denne familien på en eller annen måte ettersom hun var fadder med de andre fra Loss slekta. Hun var jo ikke nevnt i skiftet etter Nils i 1670, så dermed kan hun ikke være en søster heller.Jeg får lete mer i disse gamle kirkebøkene, det er utrolig hva vi finner.Som jeg sa i mitt innlegg på arkivet, har jeg prøvd å kontakte deg uten hell. Det var da jeg fant denne Maria. Ville ikke sette det opp i innlegget du starta på Arkivet ettersom du hadde slutta det av.Ja, Los får vi holde oss borte fra og kun ta med i betraktning de som står sammen med andre fra familien.Hvor tror du vi skal lete etter et eventuelt dødsfall? Os? Fusa? Men hun kan jo og være død før 1669.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Dessuten fikk vel Peder et barn 1699 utenfor ekteskap med barn med en Bønita, men han ble frikjent etter at hun hadde innrømmet det i kordøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, den har vi. Men moren var Synneve Torgilsdatter Kvitingen og barnet het Gønette.Men det var dette siste barnet som vi ikke hadde funnet, barnet som han fikk med Guri Torgilsdatter Børdalen. Jeg lurer påom det kan være denne Peder Pedersen Hope (64) f. 1691.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

OK. Nøkkelen ligger vel blant fadderne fra Helland, fetterens datter Elisabeth Pedersdatter Lingas datter Malene Hansdatter Holdhus ble vel bl.a. senere g.m. en sønn av Johannes Helland oppført her (Olav).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

En av fadderne er vel Hans Lundarvig, er det en Maritha Baardsdtr og?Hva står det i margen under 'døpt'?Hvis denne Peder og er vår Peders sønn, så må jeg si at han var litt av en rundbrenner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK.'Uegtefødt' er vel det som står der i margen.Peders dåp august 1691.Offentlig skrifte 19. mars 1692.Publ absolv 24. januar 1692.Altså så lurer jeg på om dette kan være Guris barn med Peder. Er det mulig eller måtte det skriftes før fødselen fant sted? Min erfaring med gamle kvinneskjebner er at det ikke alltid var offentlig kjent at kvinnen var gravid før fødselen fant sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg mener at Peder Pedersen Hope f 1691 må være sønn av Peder Hansen Hope og Guri Torgilsdatter Børdal. Vi ser at når det gjelder Anne Olsdatter Langeland og barnet Marte som hun fikk med Peder Hansen i 1692, så ble det heller ikke skriftet før året etter, i 1693, da. Så da er en brikke til på plass mht Peder Hansens mange uekte barn. Da gjenstår det å finne moren til Magdalene Pedersdatter f 1688.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, dette høres veldig sannsynlig ut, Arnfrid. Jeg har leita til jeg blir ør, men har ikke funnet noen passe mor til Malene enda. Kanskje vi da skulle lete litt lenger vekk fra dåpen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nei, nå roter jeg! Dette var vel etter dåpen til Marte som ble født i 1692. Jeg var i feil årstall! Det er jo i 1688/89 en må lete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til innlegg (48) og (61):Maria Loss, fadder i 1698 - kven er ho?Teoretisk og logisk sett er det ingenting i vegen for at Maria kan vera ei dotter av til dømes Anders eller Henrich (Henrik) Loss, og at ho såleis er oppattkalla etter farmora si (under føresetnad av at prestefrua X Loss = Maria Loss). Vi veit at Henrik Loss blir publ. absolveret i Os kyrkje den 10. mai 1673. Det var mest sannsynleg fordi han blei far utan å vera gift. Når mora ikkje er nemnd kan det vera ulike årsaker til dét. Ein mogeleg grunn er at barnemora _ikkje_ var heimehøyrande i det same prestegjeldet, dvs. at ho ikkje heldt til i Os, Fusa eller Smngr..No kan det sjølvsagt også vera andre årsaker at Henrik måtte gjera offentleg skriftemål i Os kyrkje. Kyrkjetukten på 1600-talet var ofte streng og straffa gjerne audmjukande - både for menn og kvinner. Nokre av bròtsverka var det jamvel dødsstraff for, til dømes sodomi (homoseksualitet) og bestialitet (omgang med dyr). Som vi veit levde prestesonen Henrik Jensson Loss godt etter 1673, og i 1675 vart han også lensmann i Os skipreide. Eg har difor liten tru på at det Henrik måtte stå til rette for i kyrkjedøra var eit alvorleg bròt på kyrkjetukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.