Gå til innhold
Arkivverket

[#63173] Erik Gundersen f. 1727 i Spydeberg


Gjest Tore Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Johansen

Erik skal være født på Rustad i Sydeberg, om jeg tolker dette [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100214991129&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Ostf&juris2=Ostf&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Ostfold&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke rett.Er det noen som har bygdebok eller annen kunnskap om området som kan gi noen indikasjon på at denne Erik er den samme som har føderåd på Stavseng i Skiptvet i 1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Finner ingen Gunder el.l under Rustad i bygdeboka og ingen Erik født rundt 1727. Jeg finner heller ingen Erik Gundersen konfirmert i Spydeberg mellom 1743 og 1750. Det finnes en som kan tydes som soldat Erik( eller er det Ener) Gundersen trolovet i Skiptvedt 19 aug 1747 Lenke Men jeg er ikke sikker på om jeg har tydet det rett og det gir lite informasjon om hvor han kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Takk for innspill Randi. Erich har jeg tolket gift her Lenke i Skiptvet i 1755,nr. 3, men lite og hente om hans opphav.Finner ingen konfirmasjonsinnføringer i Skiptvet i aktuellt tidsrom heller, som burde være ca, 1745.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.