Gå til innhold
Arkivverket

[#63189] Hetland, Frue, klokkerbok 1850-1868.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Kan noen være så snill til å tyde riktig hjemsted for brudgom Ole Kittelsen, er det Bilstuet eller Bilstad? hvor ligger det, i Lund eller?Sol Kerry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg er havnet på Bilstad, i Lund eller rettere ligger det til Heskestad, men jeg ser det ene stedet jeg søkte på Ole Kittelsen står det på fødested Hande pr.gj kan ikke erindre at jeg har vært borti det navnet nedover der, kan det være feilskrevet for Lunde?? Noen som vet. Kari, Ole Kittelsen sin mor er født på Bilstad, datter av Jacob Jacobsen og Gunhild Michelsdtr. Finn er ikke noen i 1801 telling som kan være far til Ole, annet enn han er døpt der 19.03.1822. Kari Jacobsdtr. er født ca. 1793 i Heskestad, og om en regner med at Oles far er født omtrent på samme tid, finner jeg ikke noen i Ogna, Heskestad eller Lund, jeg har lett alle disse stedene.Det er så pussig når en ser på 1865 telling for Stavanger, så finner jeg, Knut Kittelsen. døper barn i 1862. Han fant jeg i 1865 telling, som Knud Kedels, størmand gm. Boyne Kidelsdtr. Han står der da født i Mandal, 42 år, så Erich Kittelsen, han oppgir være født på Nedstrand, har sett i bygdeboka, men finner ingen der foreløpig. Så har jeg Jacob Kittelse, snedker, døper barn i det aktuelle tidrom og videre Peder Kittelsen. Det jeg har funnet er 4 fødesteder Sokndal, Nedstrand,Mandal og Ole Kittelsen Bilstad i LUnd, hvor de muligens, ja hans far er tilflytter??Da jeg begynte, trodde jeg disse var en søskenflokk, men det er ikke mulig nå. Har noen et forslag??Hilsen Sol Kerry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Jeg har visst en dårlig lenke, men Ole ble døpt i Lund, Heskestad 25 mars 1822. Faren var Kiddel Olsen. Om du søker i 1801 tellingen finner du 2 Kiddel i Rogaland. En på gården Kydland i Gjesdal, Lye prestegjeld, og en på Strand.vennlig hilsen grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Kiddel Olsen på Kydland var født 1784 i Vikesdal, Bjerkreim. Alle hans barn var døpt i Gjesdal. Så han er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei hjelpere.Det må være han som er født i Strand, han er nevnt her 1802, men forsvinner herfra mellom 1802 og 1820. Får følge opp den tråden, den er logisk, jeg hadde fått høre de kom andre steder fra, men det er ikke greit å holde rede på hvor oldeforeldre er til alle tider. Takk for tips og hjelp.Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei igjen.Her er hva jeg fant, Ole Kiddelsen Nedre Bjørheim i Strand, født 1709/20 i Fjotland, Vest Agder, gift 29.06.1755 i Strand med Malena Nilsdtr, hun skal være født i Årdal 1731/35 på Riskedal, døde 1820 89 år, Ole Kiddelsen døde 1801-92 år. De fikk 6 barn hvor Kiddel Olsen Bilstad var yngst født 13.091778 N.Bjørheim til Heskestad, hvor han blir gm Kari Jacobsdtr. Bilstad, Heskestad. Deres sønn Ole Kittelsen blir født 25.03.1822 i Heskestad/Lund. Ole flytter til Stavanger og blir gm Talette Torbjørnsdtr Tasta.Da var gåten løst, takk for hjelp.Hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.