Gå til innhold
Arkivverket

[#63202] Hjelp til å finne frem i kirkebøkene for Leinstrand Melhus


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

HeiJeg leter og leter i kirkebøkene for Melhus/Leinstrand etter dåpen til 8 søsken. Jeg har fått navnene og fødselsårene fra en annen, og jeg forsøker å finne disse i kilden han har brukt, men finner ikke eller forstår ikke hvordan jeg skal lete .Er det noen som kan hjelpe meg?De søsknene det gjelder er: 1) Lars Anderson Gellein, født 1779 og døde som spedbrn.2) Magnhild Andersdatter Gellein, født 1780.3) Anders Anderson Gellein, født 1782.4) Lars Anderson Gellein, født desember 1784.5) Ole Anderson Gellein, født 26. september 1788.6) Sivert Anderson Gellein, født 1791.7) Jørgen Anderson Gellein, født 1792.8) Andrea Andersdatter Gellein, født 1801.Foreldrene til disse var Anders Anderson Gellein på nordre Jellein på Leinstrand og kona Anne Larsdatter Ogstad. de ble først gift i 1781, men jeg har ikke funet vielsen deres.Håper noen kan hjelpe meg. Med venlig hilsen Trond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Det er nok i den kronologiske lista i denne boka du må leite: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Leinstrand i Melhus, Ministerialbok nr. 691A02 /3 (1768-1815)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.