Gå til innhold
Arkivverket

[#63211] Forfatter/Prest Reier Giellebøl (Jellebøl) (1737-1804)


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg har lett og søkt, men klarer ikke å finne ut om Reier Giellebøl (Jellebøl), var gift, og hvis ja, hadde han i så tilfelle etterkommere ?Kan noen hjelpe med dette ? Mvh Jan Erling Haugland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Takk for det Berit. Jeg klarte ikke å få fam frem i folketellingen, men du lyktes. Fine greier, da har jeg svaret. Mvh Jan Erling Haugland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Jan Erling Haugland

Frode ! Beklager, jeg har lett etter det samme, men ikke med stor innsats. Min fokus her har i hovedsak gått mot min fars aner, Botnerslekten, og jeg har ikke brukt veldig mye tid på Giellbøl siden. Finner jeg ut noe så skal du få beskjed. Det kan jo hende at det kommer noe inn på denne, her. Vi får se? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan det være en mulighet for at hustru var av tysk herkomst?LenkeSkal se om det er mulig å finne en vielse ca. 1779.Muligens barndåpene kan finnes også og gi et spor til opphavet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Gunn, hyggelig at du er med ! Jeg mener at Reiers Marie E er født i 1754, så FS damen var vel noe gammel, men det er nok stor sansynlighet for at damens opphav var tysk. PS Gunn, så du min mail om Gaarden ?DSMvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg befinner meg i Sverige for tiden. Her er min mail adr. gohug@live. noHar ikke fått din mail om Gaarden, før vi dro hit.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her i Akershus er et gårdsnavn Giellebøl, kan det være en mulighet at denne Reier kom herfra ?LenkeFinner ikke noen opplysninger til nå om disse navnene, Stahl og Giellebø så langt.Reier kan ha møtt sin hustu utenlands, mulig i sin studietid? Danmark eller Tyskland?Håper noen eksperter på prest-historie kan hjelpe her?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Myrheim

Ja Reier var frå Hjellebøl, gnr. 29 i Høland!Han var son av Børger Reiersen, f. ca. 1701, d. Hjellebøl 1788 og Gunnhild Knutsdatter frå Skarebøl, gnr. 139, f. ca. 1706, d. Hjellebøl 1772.Eg driv med bygdebok for området nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Til Frode. Finnes det skifte etter foreldre til Reier som kan ha opplysninger om Marie E. Stahl ?Spennende med ditt bygdebok prosjekt!Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.