Gå til innhold
Arkivverket

[#63214] Begravelse i Vinje, Telemark 1718. Hva er avdødes navn og alder?


Gjest Tom Askerøi
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Askerøi

Nederst på venstre side leser jeg at en datter av Hjarrand (Gunnarsson) Svalastoga Nesland Rauland (bruker 1634-1680) og Gro ble begravet.Men hva er hennes fornavn - og hvor gammel ble hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hele innførselen:'Eodem Die Parentered Jeg ofver den Sal. Qvinde Aslov Jarans Datter, var barnefød paa Juveland, Patre, Jaran Juveland, Matre Gro Juveland, Ætate 81 Aar og 26 uger'Jeg er blitt enig med meg selv i at det står 81 - ikke 51 år.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Når to verdener møtes. Den ene så sløv at han glemmer å legge ved lenken han møysommelig har kopiert - og den andre så genial at hun finner svaret allikevel.Og du har helt sikkert rett, jeg vet de hadde en datter Aslaug som var i live 1689. Fantastisk!Og mer enn 1000 takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Og nå ser jeg at jeg skrev feil gårdsnavn, også. Sånn går det når man skal skynde seg...Jeg skal skjerpe meg neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.