Gå til innhold
Arkivverket

[#63228] Hva slags tull er det i Digitalarkviet?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg prøver å legge inn et nytt tema og får besjed om at der er for mange store bokstaver!??? 3 store bokstaver i hele innlegget, er det for mange?Mvh,Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det skal komme feilmelding hvis det er for mange store bokstaver etter hverandre i tematittelen, ikke i innlegget. Hvis du hadde en vanlig tematittel uten spesielle tegn eller mange spørsmålstegn etter hverandre o.l., så er jeg mer usikker på hvorfor du fikk feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for svar! Mitt spørsmål var helt enkelt om der var blitt forandringer i siden på 'Døde i Norge 1947.....' lagt ut av Digitlarkivet. Tidligere fant jeg en person som var ført inn der, men nå var den ikke å finne lenger!Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi har ikke gjort noen endringer i den databasen, så i prinsippet skal personen fremdeles være der.Hvis du gir meg navnet på vedkommende, kan jeg se om personen er i rådatafilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for det! Navnet hans var Kjell Strømsvik, f. 16.11.1939, død muligens var det 2005.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Nå har jeg søkt gjennom originalfilen og kan ikke finne Kjell Strømsvik, ei heller noen passende personer på fødselsdatoen du oppgir.Merk at hvis du har han registrert som død i 2005, så er det ikke denne databasen du har funnet ham i, for den går ikke lenger fram enn 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for svaret. Jeg er vet at jeg søkte etter Inga Strømsvik, f. 19.9.1905, død 23.3.2001. Det var da at han dukket opp i linjen under, så det var nok 2001. Jeg hadde nemlig da ingen peiling på at der eksisterte en Kjell Strømsvik og måtte ta en telefon til en person som jeg hadde navnet på og som viste seg å være hans bror. Hvis jeg ikke husker feil så hadde begge - både Kjell og Inga - samme postnummer. Men siden har ikke jeg klart å finne han igjen.Så her må noe ha slått inn som jeg ikke har peiling på hva kan være.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Sjekket skattelisten og KJELL STRØMSVIK 4019 STAVANGER Født 16.11.1939 står oppført t.o.m. skatteåret 2002.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Du finner Kjell Strømsvik på linja under Inga Strømsvik hvis du søker etter navnet Strømsvik i skattelisten for Stavanger 2001:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(9) Det var der jeg fant ham også. Hvis du tar med 2002, Ketil, så ser du at Kjell også skattet det året. Ergo kan han ikke ha dødd før tidligst 2002. Databasen over døde, som det refereres til lenger oppe, går kun til 2001, så dermed kan ikke Kjell Strømsvik være med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for det! Jeg har ikke problemer med å finne hva tid han er født, men det er hva tid han døde.Men nå skal jeg ta kontakt med hans sønn som jeg har funnet og da får jeg nok vite hva tid han døde.Så da ordner det seg nok.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Arnfrid - ein person kan stå i skattelistene lenge etter sin død. Går du til t.d. www.nrk.no/skatt og søkjer etter personar t.d. mellom 115 og 120 år får du ei heil lita liste, endå eldste innbyggjar i Norge i dag er under 110 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg kjenner til skattelistene. Det er ikke det som er problemet. Jeg leter etter når tid vedkommende døde.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.